دبیر قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت: قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر استان البرز با تشکیل و تعیین رابطین امر به معروف و نهی از منکر در تمام نواحی بسیج آموزش‌های مناسبی را برنامه‌ریزی کرده است.
کد خبر: ۵۳۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 29 November 2017
به گزارش تابناک : سید محمدرضا موسوی‌زاده با اشاره به آیه «الّذین ان مکّناهم فى الارض اقاموا الصّلوة و اتوا الزّکوة و امروا بالمعروف و نهوا عن‌المنکر» اظهار داشت: "امر به معروف و نهی از منکر" یک واجب فراموش شده اسلام در بین ملت ایران است.

دبیر قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با بیان اینکه همه‌ آحاد مردم باید وظیفه‌ امر کردن به کار خوب و نهى کردن از کار بد را براى خود قائل باشند، افزود: "امر به معروف و نهی از منکر" تضمین‌کننده‌ حیات طیبه در نظام اسلامى است.

موسوی‌زاده ادامه داد: برای داشتن جامعه ایده‌آل مطابق با قرآن و سیره نبوی و بیانات ائمه هدی(ع) اجرای "امر به معروف و نهی از منکر" تضمین است یعنی نظارت عمومی مردم بر رفتار یکدیگر و حاکمان و اساسا امر به معروف و نهی از منکر، وجه تمایز جامعه اسلامی از جوامع دیگر است.

دبیر قرار گاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با تاکید بر اینکه در قانون اساسی اصل وجود سپاه، حفاظت و نگهداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن است، تصریح کرد: در سطح قانون اساسی هم وظیفه سپاه امر به معروف و نهی از منکر در راستای حمایت از انقلاب اسلامی است و بسیج نیز با توجه به اینکه در زیر مجموعه سپاه قرار دارد، بنابراین از نظر قانونی بسیج یک نهاد موظف برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در همه اقشار و زوایای گوناگون است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر زبانی از برنامه‌های پیش‌رو بوده و این یک تکلیف قانونی است و بسیج نیز بر این اساس آموزش و سازماندهی می‌کند.

موسوی‌زاده با اشاره به اینکه بسیج می‌تواند به عنوان یک نهاد عمومی مردمی مطالبات عدالتخواهی در راستای انقلاب اسلامی از حکومت داشته و نمایندگی مردم را  داشته باشد، عنوان کرد: در تبصره این قانون عمل امر به معروف را تبیین کرده و بسیجیان را ضابطین خاص امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده است.

وی بیان کرد: قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر استان البرز با تشکیل و تعیین رابطین امر به معروف و نهی از منکر در تمام نواحی بسیج و با هدف شکل‌دهی و ایجاد امر به معروف و نهی از منکر بعنوان یک فرهنگ عمومی با تمرکز پایگاه و محوریت مسجد آموزش‌های مناسبی را برنامه‌ریزی کرده است که به فضل خدا در ابعاد آموزش دبیران و ضابطان قضایی امر به معروف و نهی از منکر اجرایی می‌کند.





منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار