روز گذشته جلسه عمومی استاندار با جمعی از مردم وبا حضور تعدادی از مدیران کل در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد. این جلسه حاوی حاشیه های ارزشمند ومهمتراز متنی بود که حیف است به راحتی از کنار آن عبور کنیم .
کد خبر: ۵۳۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 29 November 2017
تابناک ایلام ::قاسم سلیمانی دشتکی از همان روز  اولی که سکان استانداری ایلام را در دست گرفت ،با اجرایی نمودن برخی  اقدامات و اتخاذ مواضع متفاوت در مواجهه با عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی و وظایف دستگاهها ،کلکسیونی از موفقیت ها وامیدها را در معرض نمایش گذاشته است .
 
بالا زدن آستین برای تکمیل طرح های نیمه کاره ای که تکمیل آنها بدلیل برخی کاستیها به درازا کشیده شده ،تا تغییر برخی مدیران داخلی استانداری و استفاده از ظرفیت نیروی های کار آمد،جوان وهمفکر با دولت  وهمچنین انتخاب مشاورین حوزه های مختلف را می توان از برجسته ترین اقدامات اجرایی وسیاسی استاندار ایلام در طول دو ماه اخیر عنوان کرد.
 
جدیت ،قاطعیت وعدم مماشات با مدیران دستگاههای اجرایی در پرداختن به امورات جاری دستگاه و  رتق وفتق امور مرتبط با مردم نیز از جمله خصایص و ویژ گی های برجسته مدیریتی سلیمانی دراستان ایلام بوده است که درصورت تداوم و حذف بسیاری ازدیگر  عادتهای نادرست مدیریتی وبروکراسی های خشک اداری که ناکارآمدی دستگاههای اجرایی استان شده را به رخ می کشد ،می تواند استاندار ایلام وتیم اجرایی وی را در اجرایی نمودن راهبردشان درایلام موفق گرداند.
 
در کنار مجموعه اقدامات وخصایص ذکر شده ،اتخاذ مواضع تند با برخی مدیران دستگاههای اجرایی در استان توسط سلیمانی را می توان از دیگر برنامه های وی برای نظم دهی به امورات اجرایی دستگاههای در خدمت رسانی به مردم استان ذکر کرد.نظم بخشی به زمان برگزاری جلسات ،راه ندادن مدیران تاخیر کننده ،اولتیماتوم به مدیران برای پاسخ به مکاتبات ودرخواست ها ،ترویج ایده آزادی بیان وعدم شکایت از اصحاب رسانه را نیز می توان بخشی دیگر از پازل اقدامات وی در ایلام ذکر نمود.
 
در طول یکی دوماه اخیر غیر ممکن است که جلسه ای دراستانداری ایلام بر گزار شده باشد و استاندار ایلام شیوهای نو همراه با قاطعیت را در آن جلسه یا نشست در پیش نگرفته باشد . آخرین مورد آن هم به برخورد تند همراه با عتاب ایشان در خصوص نحوه برگزاری ملاقات های عمومی استاندار بود.
 
روز گذشته جلسه عمومی استاندار با جمعی از مردم وبا حضور تعدادی از مدیران کل در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد. این جلسه حاوی حاشیه های ارزشمند ومهمتراز متنی بود که حیف است به راحتی از کنار آن عبور کنیم .
 
کارکنان یکی از یگانهای مرزبانی استان ،با ابراز گلایه از مدیرکل آموزش وپرورش استان ابراز داشت : که سالهاست در یک نقطه مرزی خدمت می کنم ،علیرغم درخواستهای مکرر ،مدیرکل آموزش وپرورش با انتقال خانم بنده به محل خدمتم موافقت نکرده است.
استاندار ایلام به شدت از این موضوع عصبانی وخطاب به مدیرکل آموزش وپرورش که درنشست حضور داشت گفت : چرا کار مردم را راه نمی اندازید؟ چرا دوست دارید برای مردم مشکل ایجاد کنید ؟ اگر مشکل این خانم را حل نکنید ،کم کاری شما را به وزیر آموزش وپرورش گزارش می کنم.
 
وی همچنین با انتقاد از شیوه برگزاری جلسه ملاقات های عمومی، از دفترش خواست ترتیبی داده شود تا  در ملاقات های بعدی مدیران کل دستگاهها هم حضور داشته باشند.
 
هرچند هیچ فرد یا مدیری بصورت مطلق بری از مشکل یا نکته ضعف نبوده ونخواهد بود ،از اینرو به طور قطع ،بر شیوه کاری وعملکرد استاندار ایلام وتیم اجرایی او نیز  انتقاداتی وارد است ،اما شیوه مدیریت وی در طول مدت کوتاه اخیر رضایتِ بخش قابل توجه ای از نخبگان ،سیاسیون وفعالین شبکه های اجتماعی را در پی داشته است .هرچند قضاوت دراین خصوص قدری زود است.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
ضمن سپاس از استاندار محترم، به عرض می رساند که آموزش و پرورش آبدانان نیز با شیوه قلدر مابانه و با زیر پا گذاشتن قوانین و بخشنامه ها در سازماندهی نیروها مقررات را رعایت نمیکند و شکایت های متعدد اینجانب به اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام بدون پیگیری مانده و اداره کل حاضر نیست که بررسی لازم را مطابق مقررات مربوطه صورت دهد.
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
درود بر جناب سلیمانی..کاش یه تشرم به مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بزن....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار