مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد؛
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مشارکت در امر خیر باید از ظرفیت و توانایی دانشجویان برای ورود به مسائل اجتماعی استفاده کرد چرا که خلا فرهنگی یک معضل اساسی در روستاها است که این مهم جای خدمت مضاعف دارد.
کد خبر: ۵۳۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰ 29 November 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، همایش بزرگ انقلابیون جهادی شب گذشته با محوریت تجلیل از گزوه های جهادی برتر دانشجویی و خادمین راهیان نور و با حضور مسئولین و استقبال گرم دانشجویان دانشگاه های استان در محل سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

همنشینی و خدمت به کوخ نشینان اجر مدافعان حرم را دارد/ استفاده مسئولین از ظرفیت گروه های جهادی دانشجویی
شهرام مهدوی‌مطلق در این مراسم با تبریک پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت اظهار کرد: این پیروزی با بسیج جهان اسلام محقق شد و در کنار این پیروزی حماسه کمک رسانی به مناطق زلزله زده در غرب کشور تبلور عینی و صحنه قابل درکی از مفهوم بسیج در عرصه ملی و منطلقه ای بود.
وی ضمن بیان اینکه همین دو حادثه تلخ و شیرین تفسیری از طنین انداز شدن نوای دلنشین تفکر بسیجی در پهنه جغرافیای ایران اسلامی و مصداق فراز بسیجیان جهان اسلام در آخرین بیانیه حضرت امام (ره) در مورد بسیج است،  افزود: این همایش به پاسداشت و تجلیل از دانشجویان عرصه جهادی و خادمین اردوهای جهادی و عرصه اقتصاد مقاومتی است.
مهدوی مطلق گفت: بسیج یک افق بلند و توحید محور در مقابل دنیا گرایان و مادی اندیشان است و امروز ایران اسلامی و جهان اسلام نیازمند فرهنگ و تفکر بسیجی است و پیروزی‌های امروز جبهه مقاومت نیز مرهون همین فرهنگ و تفکر است.
 وی به بیان برنامه‌های بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در هفته بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج دانشجویی استان 72 عنوان برنامه را در 34 دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان برگزار کرد. 
وی با اشاره به حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم استان تصریح کرد: حضور در روستاهای محروم  و همنشینی  و خدمت به کوخ‌نشینانی که یک تار موی آنها برتری دارد بر تمامی وجود کاخ نشینان همان اجری را دارد که مدافعان حرم و رزمندگان در جبهه مقاومت انجام می‌دهند.
مهدی‌مطلق با اشاره به اردوهای جهادی در تابستان امسال گفت: 21 گروه جهادی از دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان که شامل 1200 دانشجو بودند و به 65 روستای محروم استان خدمات دادند.
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برگزاری ده‌ها یادواره شهدا، مشاوره به 400 نفر در مناطق محروم، توزیع اقلام آموزشی بین هزاران نفر و برگزاری کلاس‌های تقویتی، قرآنی و اخلاقی 5 هزار نفر و همچنین ویزیت رایگان 4 هزار نفر در حوزه‌های دندانپزشکی و پزشکی  و خدمات دیگر از برنامه‌های مهم اردوهای جهادی بود.
مهدوی مطلق در ادامه افزود: در تابستان و با حضور گروه‌های جهادی توانستیم تعداد 12 مدرسه را مرمت و بازسازی، تعداد 15 مسجد را بازسازی و همچنین احداث دو مسجد  از دیگر برنامه‌ها و اقدامات گروه اردوهای جهادی استان بود.
وی به ساخت خانه برای خانواده‌های دارای معلول اشاره کرد و گفت: 30 مورد خانه برای معلولان بازسازی و 5 مورد هم ساخته شد  و در بحث آبرسانی 3 مورد و ایجاد سرویس بهداشتی 20 مورد وجود داشت که این از دیگر اقدامات مهم ارائه شده اردوهای جهادی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
این مسؤول با اشاره به تلاش و کمک به زلزله زدگان کرمانشاه افزود: در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی و پخت و پز اقداماتی صورت گرفت و اولین گروه‌ متخصص و  جهادگر دانشجویی استان همان روزهای اول در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند و هم‌اکنون گروهی دیگر به این مناطق اعزام شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای مشارکت در امر خیر باید از ظرفیت و توانایی دانشجویان برای ورود به مسائل اجتماعی استفاده کرد چرا که خلا فرهنگی یک معضل اساسی در روستاها است که این مهم جای خدمت مضاعف دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
جای تشکر دارد .ولی تورا خدا به مسولین جهادی لنده بگویید چرا پارتی بازی واشنا بازی می کنید اقا تو روستای گرده کلات موگرمون به خانوادهای مرفع وفامیل خود کنک فراوان کردند درصورتی که نیاز نداشتند ولی به خاتوادهای که دومعلول داره اهمیت ندادند ویا مدرسه که نه ورقه سقف داره نه شیشه داره نه سرویس بهداشتی داره برایشان مهم نبود .اقا تورا خدا بیایید از نزدیک ببینید با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار