استاندار ایلام:
استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های کم نظیر استان در حوزه های مختلف گفت: تاکنون متناسب با این استعدادها بهره برداری قابل قبولی انجام نگرفته است.
کد خبر: ۵۳۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵ 29 November 2017
به گزارش تابناک ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد : منابع عظیم انرژی همچون در اختیار داشتن 11 درصد منابع گازی و 3 درصد منابع نفتی در کمتر استانی دیده می شود، ضمن اینکه در حوزه منابع آبی و خاکی نیز ظرفیت ها بسیار است، ولی تاکنون نتوانسته ایم آنگونه که باید این استعدادها را برای پیشرفت و آبادانی استان بکارگیری کنیم.
 
وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مزیت های استان داشتن مرز گسترده با عراق است که باید با شکل گیری تعاونی های مرزنشینان از این فرصت برای رونق کسب و کار در این مناطق با ایجاد بازارچه های مرزی استفاده می شد ولی هم اکنون این نقاط شاهد حضور پررنگ تعاونی ها نیست.
 
استاندار ایلام از مدیرانی مجموعه دستگاه های اجرایی استان خواست با کاهش بروکراسی و باز کردن راه برای فعالان این عرصه اجازه دهنده افراد مشتاق بویژه در میان اعضای تعاونی ها بتوانند حضور پررنگ تری در فعالیت های مرزی داشته باشند چراکه اشتغا های بسیاری در این حوزه نهفته استه که می تواند بخشی از معضل بیکاری استان را مرتفع کند.
 
سلیمانی گفت: اعتبارات کلان ابلاغی مقام معظم رهبری برای رفع بیکاری بسیار کارساز است و باید از این منابع برای اشتغالزایی در استان استفاده کنیم.  
 
وی گفت: تحقق این امور نیازمند مدیرانی است که خلاق بوده و بتوانند فرصت ها را شناسایی و از آن بهره برداری کنند./م
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار