مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: یک هزار و 50 مدرسه تخریبی در لرستان وجود دارد و 680 مدرسه دیگر استان نیازمند مقاوم‌سازی هستند.
کد خبر: ۵۳۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 30 November 2017
خدانظر دریکوند مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی بسیج فرهنگیان با آموزش‌وپرورش لرستان ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: رفتار ما بایستی در جامعه اسلامی مصداق تقویت وحدت و انسجام درونی باشد چرا که هیچ عاملی همانند وحدت درونی نمی‌تواند تقویت‌کننده وحدت جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر کشور، جامعه و هر دینی یک سری ویژگی‌هایی را برای انسان هدف خود مشخص کرده‌اند و تلاش دارند به شیوه‌های متفاوت به این انسان هدف دست پیدا کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به سند تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش، بیان داشت: در این سند که به تائید مقام معظم رهبری نیز رسیده، ویژگی‌های انسان هدف عنوان شده است.

دریکوند با اشاره به این ویژگی‌ها، افزود: انسان هدف در این سند فردی خداباور و خودباور بوده و نگاه مثبتی به هویت خود داشته و تولیدگر است،و از طرفی وظایف خود را به درستی انجام داده و به حقوق دیگران احترام می‌گذارد.

وی عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی در چند سال اخیر افزایش یافته و در عین حال باورها و اعتقادات نیز در بین برخی افراد کاهش یافته است.

این مسوول با ابراز اینکه در امر تعلیم‌وتربیت تمامی نهادهای فرهنگی درگیر هستند، ادامه داد: اگرچه آموزش‌وپرورش سهم خود را در راستای کوتاهی در امر تعلیم‌وتربیت پذیراست اما این نهاد به تنهایی قادر به انجام این کار نیست و دیگر مراکز نیز بایستی همکاری کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان اظهار کرد: دانش زمانی ارزشمند بوده که به بینش تبدیل شود و بینش نیز زمانی ارزشمند است که به رفتارتبدیل شود و لذا باید به فکر راهکاری اساسی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

دریکوند تعامل با دستگاه‌های اجرایی را راهبردی استراتژیک عنوان و خاطرنشان کرد: بدون کمک مسوولین استانی کار تعلیم و تربیت ابتر خواهد ماند، از این رو تعامل با دستگاه‌های اجرایی، راهبردی استراتژیک برای آموزش‌وپرورش است.

وی بیان داشت: آموزش‌وپرورش لرستان بیش از هشت میلیارد بدهی به شرکت‌های خدماتی همانند آب و برق دارد،و از طرفی تنها یک هزار و 200 مدرسه مقاوم در استان وجود دارد و یک هزار و 50 مدرسه تخریبی و 680 مدرسه دیگر استان نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان برچیده‌شدن مدارس کپری، خشتی و گلی در استان را دروغی محض عنوان و اظهار داشت: هنوز در استان مدارس کپری، خشتی و گلی وجود دارد و برچیده‌شدن این قبیل مدارس دروغی محض است.

این مسوول یادآور شد: تجهیزات هنرستان‌ها بسیار پائین و مربوط به سال‌های گذشته است، تنها 30 درصد دانش‌آموزان لرستانی به سمت هنرستان‌ها هدایت شدند که این آمار بسیار پائینی برای استان است.

دریکوند از افزایش 45 درصدی درآمدهای اختصاصی آموزش‌وپرورش لرستان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم برای این نهاد ردیف‌های اعتباری در نظر بگیریم تا در بحث تامین منابع مشکلات کمتری به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش با این وضعیت اعتباری موجود توان اداره کردن و حل مشکلات را ندارد و نیازمند کمک‌های مردمی و خیرین هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با بیان اینکه یک هزار و 280 نفرپیش‌دبستانی داریم، بیان داشت: 200 نفر رای دیوان گرفتند و 400 نفر نیز سابقه خدمات آموزشی داشته و پنج هزار نفر دیگر نهضتی داریم که در مجموع هشت هزار نفر هستند.

دریکوند اظهار کرد: به کارگیری این هشت هزار نفر به این معنی است که 15 سال ردیف‌های استخدامی حذف شدند و 80 درصد این افراد سنی بالای 40 سال دارند که کار مفید آن‌ها 10 سال است و لذا به کارگیری این افراد آسیب محسوب می‌شود.

وی از مازاد نیرو در برخی شهرستان‌ها همانند کوهدشت،خرم‌آباد، پلدختر و الشتر خبر داد و افزود: با این حال در برخی شهرستان‌های دیگر مانند الیگودرز با کمبود نیرو مواجه هستیم و این نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته ردیف‌های استخدامی درست توزیع نشده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان بیان داشت:در آینده‌ای نزدیک جلوی بی‌عدالتی‌ها را از طریق تخصیص کدهای استخدامی خواهم گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار