انصاف رسانه ها در کما!
این تیتر یکی از رسانه های تبریز است . ارجاع این تیتر به دستور استاندار در اول آذرماه امسال است که بنا بود حسب آن خانه های تاریخی که در اختیار انجمن ها و یا نهادهای دولتی است تخلیه شده و در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد. البته خود این موضوع مجالی دیگر می طلبد تا ببینیم این اقدام قابل اجراست و یا نه؟
کد خبر: ۵۳۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 02 December 2017
این تیتر یکی از رسانه های تبریز است . ارجاع   این تیتر  به دستور استاندار در اول آذرماه امسال  است که بنا بود حسب آن خانه های تاریخی که در اختیار انجمن ها و یا نهادهای دولتی است تخلیه شده و در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد. البته خود این موضوع مجالی دیگر می طلبد تا ببینیم این اقدام قابل اجراست و یا نه؟
 
اگر اجرا شود هزینه و فایده آن چگونه خواهد بود و مسائلی از این قبیل.اما موضوع این نوشته ، ابدا چنین محوری ندارد.
 
بحث بر سر اخلاق رسانه ای است. ظاهرا برخی ها کار رسانه را اینگونه برای خود توجیه نموده اند که باید مترصد اخراج یک جمله از دهان یک  مسئول (با گرایش مخالف سیاسی )  دولتی باشیم و به محض اینکه امکان تفسیر غلط از آن وجود داشت تیترش کنیم. البته با این نوع نگاه به کار رسانه ای لزوما جذابیت برای مخاطب هم فکر هم،  ظاهرا همین نکته را می طلبد.
 
در توضیح آن تیتر باید گفت :
 
ابتدا باید موضوع مورد بحث را کامل متوجه شویم. دوما سخن آن مسئول را هم هضم کنیم . سوما با انصاف هرچه تمام تر تلاش کنیم تا تیتر مناسب برای نیم ساعت ، یا  یک ساعت  سخنرانی یک مسئول دولتی انتخاب کنیم.
 
کوتاه سخن اینکه
 
اولا عمارت استانداری ، خانه تاریخی نیست. آن بنا را حسن منصور در سال 1326 در محل عمارت قدیمی ولایتعهدی ساخته شده است . خانه تاریخی معنی و مفهوم خود را دارد . این که بخواهیم قدمت بنایی را ارج بنهیم لزوما ، اینگونه نیست که بخواهیم  آن را خانه تاریخی بنامیم. هرچند در این فقره باید از توجه این رسانه به میراث تاریخی شهرمان سپاسگذار باشیم .
 
مطلب دوم هر برمیگردد به انتخاب تیتر
 
جذابیت برای مخاطب نباید موجب شود تا قلم نویسنده ، واقعیت ها را نادیده گرفته و در صدد القای فضایی غیر از آنچه درحال اتفاق است باشد.بدون اینکه بدانیم آیا واقعا مصداق سخنان استاندار تخلیه عمارت استانداری بوده است یا نه ؟ انتخاب ان تیتر معنایی جز بی انصافی ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار