مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی گفت: برای اولین بار کشت حبوبات پاییزه به شکل مکانیزه در سطح 500 هکتار از اراضی ملکشاهی به وسیله دستگاه عمیق کار اجرا شد.
کد خبر: ۵۳۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 02 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر علی حسینی افزود: موفقیت در کشت مکانیزه حبوبات و ادامه و استقبال کشاورزان از آن، باعث افزایش 2 تا سه برابری تولید و حفاظت بیشتر از خاک خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: با‌ تسهیل در امر زراعت نخود و عدس از طریق کشت مکانیزه این محصولات، تمایل کشاورزان برای پایبندی به تناوب زراعی هم بیشتر می شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی با یادآوری اینکه، کشت حبوبات و بویژه نخود برای قرار گرفتن در تناوب زراعی با گندم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: رعایت تناوب کشت از عوامل مهم حفظ توانایی های خاک و جلوگیری از بروز بسیاری از آفات و بیماری های زراعی است.
 
علی حسینی اضافه کرد: سال گذشته قریب به 300 تن حبوبات از مزارع این شهرستان برداشت شد که امیدورایم با کشت مکانیزه این عدد 2 برابر شود.
 
از مجموع 22 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی آبی و دیم شهرستان ملکشاهی 20 هزار هکتار به کشت گندم و جو ، 500 هکتار به کشت حبوبات، 750 هکتار باغات میوه و 100 هکتار به کشت صیفی جات اختصاص دارد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار