مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر از آغاز کاشت باقلا در اراضی کشاورزي این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 03 December 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛مهندس طیار فیلی اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۵ ٠٠ هکتار از اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی این شهرستان به زیر کشت باقلا رفته است .

وی افزود: روش کاشت این محصول به صورت کاملاً مکانیزه و در برخی مناطق نیمه مکانیزه بوده و برای کاشت آن خدمات قابل توجهی به کشاورزان باقلا کار این شهرستان از جمله تهیه کودھای شیمیایی فسفاته و ازته، توصیه‌های فنی و انتقال دانش فنی کارشناسان و مروجان کشاورزی، برگزاری کلاس‌ھای آموزشی ترویجی، تهیه ماشین آلات و ادوات دنباله بند کشاورزی ویژه کشت محصول ارائه شده است .

فیلی مناطق عمده کشت این محصول را عمدتاً روستاھای تابع بخش ماژین، برخی روستاهای بخش مرکزی دره‌شهر از جمله حوزه دهستان ارمو و بخشی از روستاهای دهستان زرین دشت عنوان کرد و گفت: ارقام کشت شده این محصول از نوع سرازیری و شاخ بزی است.

مدیر جهاد کشاورزی دره‌شهر عنوان کرد: کشت محصول باقلا باعث بهبود شرایط کشت بعدی می‌شود و در کاهش علف‌های هرز نیز مؤثر است و با توجه به قابلیت تثبیت ازت در خاک، محصول بسیار مفیدی در تناوب با سایر محصولات محسوب می‌شود .

یادآور می‌شود در سال زراعی جاری ۵ ٠٠ نفر بهره‌بردار در کشت باقلا فعالیت دارند و از این راه درآمد قابل توجهی کسب می‌کنند.

 
 
 
 
ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار