فرماندار دهلران بر ضرورت توجه به نیازهای افراد معلول در عرصه های مختلف تاکید کرد وگفت:متناسب سازی فضاهای عمومی برای تردد و دسترسی افراد معلول حق قانونی آنان است
کد خبر: ۵۳۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 03 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سید حسینعلی موسوی  در آئین 12 آذر روز جهانی معلولان در دهلران اظهار کرد: مناسب سازی اماکن عمومی برای تردد معلولان و تلاش برای رفع مشکلات معلولان جهت بهره مندی از خدمات دستگاههای خود پرداز در شهرستان عملیاتی می شود.

وی افزود: دولت در راستای توجه به این قشر از جامعه،اهداف و برنامه هایی اجرایی و در دستور کار دارد.

وی توانمندی معلولان را در حوزه های مختلف یاد آور شد و گفت:در شهرستان دهلران2 مرکز حرفه آموزی معلولان فعالیت دارد که بخوبی در زمینه بروز و ظهور استعدادهای معلولان تلاش می کنند.

فرماندار دهلران افزود: ارایه راهکارهای عملیاتی در جهت خدمت بیشتر و بهتر به معلولان نقش موثری درتحقق خواسته های این جامعه دارد.

موسوی به خدمات بهزیستی به معلولان اشاره وافزود: معلولیت تحت هیچ عنوانی محدودیت نیست و همه متولیان باید در جهت تحقق انتظارات و جامه ی عمل پوشاندن به خواسته های این قشر در حوزه کاری خود همت کنند.

امام جمعه دهلران نیز بر ضرورت بهره گیری از علم و دانش در جهت کاهش معلولیت در جامعه تاکید کرد و افزود: زوجین باید به این مهم توجه داشته باشند تا شاهد کاهش معلولیت در جامعه باشیم.

سید محسن موسوی نحوه برخورد جامعه،خانواده،همسالان و همسایگان با معلولان را مهم دانست و گفت: باید همه تلاش کنند تا معلولان بتوانند داشته ها و استعدادهای خود را بروز دهند .

قرائت شعر،اجرای موسیقی ،تجلیل از معلولان و نمایشگاه هنری های دستی معلولان از جمله برنامه های 12 آذر در مدرسه حکمت دهلران بود.

یک هزار و 200 نفر از جمعیت 70هزار نفری دهلران تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار