فرماندار ایلام:
فرماندار ایلام گفت: فضای دانشگاه نباید تک بعدی شود و برنامه های منسجمی برای ایجاد فضای مناسب و ترویج فرهنگ و مشارکت دانشجویان در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۵۳۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 04 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  معروف بسطامی در نشست هماهنگی بزرگداشت روز دانشجو اظهار کرد: روز 16 آذر مصادف با یکی از رویدادهای مهم تاریخ ایران معاصر است و دانشجویان در چنین روزی ندای آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و استکبار سر دادند.
 
وی با بیان اینکه ندای آزادی و مبارزه با خودکامگی و استکبار از دانشگاه آغاز شده، افزود: باید فضایی پرتحرک و تاثیر گذار در جامعه ایجاد شود که توسط دانشجویان شکل گرفته باشد.
 
بسطامی یادآور شد: باید زمینه تحرک پذیری و تغییر افکار بخصوص در سطح جامعه و دانشگاه ایجاد کرد و این موضوع نیازمند یک برنامه ریزی و همگرایی است.
 
وی با بیان اینکه دانشجویان باید با رعایت قانونمندی و بدون استرس حقوق خود را مطالبه کنند، گفت: همه ابعاد دانشگاه باید توسعه یابد و از حالت تک بعدی خارج شود و برنامه ریزی مناسب همراه با شور و نشاط بر دانشگاه ها حاکم شود.
 
فرماندار ایلام ادامه داد: هدف ما مطرح شدن مسائل و مشکلات دانشجویان بدور از تخریب و حاشیه سازی است و این افکار با نظر و منش معاندین و دشمنان فاصله دارد چرا که آنها درصدد به خطر انداختن امنیت جامعه هستند.
 
وی تاکید کرد: زمانی فکر و نظر ما توسعه می یابد که افکار، ایده ها و نظرات بدون موانع و با رعایت قانون مداری بصورت نقادانه و دلسوزانه مطرح شود چرا که ایده های ما در فضای بسته توسعه نمی یابد.
 
بسطامی با بیان اینکه با ایجاد فضای مناسب و بدون تنش در دانشگاه از حاشیه سازی و تخریب دشمنان جلوگیری کنیم، گفت: برای برگزاری بهتر هفته دانشجو باید بین روسای دانشگاه ها هماهنگی لازم وجود داشته و بدون تداخل در برنامه ها همه فعالان دانشجویی حضور یابند.
 
وی افزود: روز ملی دانشجو باید توسط همه رسانه ها بخصوص رسانه ملی و خبرگزای ها اطلاع رسانی شود و در راستا به تهیه و تشریح گزارش های تحلیلی با ابعاد ضد استکباری در این روز در کنار دانشگاه و دانشجویان باشند.
 
فرماندار ایلام با بیان اینکه روز و جزئیات برنامه های دانشگاه با فرمانداری هماهنگ شود، گفت: برای برگزاری بهتر روز دانشجو باید فضای مناسب و متنوعی در دانشگاه ایجاد شود و یکی از مسائل مهم حفظ هویت ملی و دوری از تخریب و پرهیز از حاشیه سازی در این روز است.
 
وی تاکید کرد: با رصد برنامه های دانشگاه بخصوص دانشگاه هایی که میزبان مسئولان کشوری هستند هماهنگی لازم صورت گیرد و محل و ساعت برنامه ها اعلام شود.
 
فرماندار ایلام با تاکید بر رصد فضای مجازی در این هفته گفت: با رصد اخبار فضای مجازی از نشر هرگونه اخبار و اطلاعات مخرب جلوگیری شود و نیروهای وی تاکید کرد: قانونمندی و قانون مداری همچنین حقوق شهروندی باید از دانشگاه نشات گیرد و در بهتر برگزار کردن برنامه های این روز بدور از هر گونه حاشیه و تخریب تلاش شود.
 
استان ایلام در مجموع 36 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که 40 هزار دانشجوی مقاطع گوناگون در آن تحصیل می کنند./م
ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار