آنچه که مسلم است تاکنون موضوع گرانی نان به دستور هر مقامی منتفی شده است ،اما گویا بسیاری از نانوایی های ایلام بر سر همان قرار قبلی ،یعنی گرانی نان اما به شیوه ای جدید یعنی شیره مالیدن بر سر مشتری اصرار دارند .
کد خبر: ۵۳۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 04 December 2017

تابناک ایلام ::از هفته ها پیش زمزمه هایی مبنی بر گران شدن قیمت نان در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی کشور مطرح شد. بر اساس خبر منتشره از سوی اتحایه نانوایان کشور ،قرار بود نانوایی های سراسر کشور از اول تا ششم آذر میزان 15 درصد به قیمت فعلی نان بیافزایند . توجیه آنان هم این بود که سه سال است قیمت نان افزایش نیافته و این افزایش قیمت می تواند تا حدودی هزینه های نانوایی ها را پوشش دهد.

اما آذر که آغازشد ،نه تنها نان گران نشد ،بلکه دستگاههای نظارتی اعلام کردند که با هرگونه گران نمودن خودسرانه قیمت نان به شدت برخورد خواهد شد . رئیس اتاق اصناف ایران هم کاهش وزن چانه های نان در مصوبه جدید و بروز اختلاف نظر در این خصوص را یکی از دلایل توقف مصوبه گرانی نان تا اطلاع ثانوی اعلام کرد.

علی فاضلی در چهارم آذرماه درباره دلیل توقف مصوبه گرانی نان گفته بود : افزایش قیمت نان فعلا و تا تشکیل کارگروه بعدی تنظیم بازار متوقف شد.

به گفته فاضلی دو طرف یعنی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نان از این افزایش قیمت ناراضی بوده‌اند به همین منظور این مصوبهفعلا متوقف شده تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داده است که افزایش قیمت نان ابلاغ نشود تا در جلسه ستاد تنظیم بازار مجددا به بحث گذاشته شود.

این درحالیست در همان روز برخی رسانه ها از دستور ریس جمهور به وزیر صنعت ،معدن وتجارت در خصوص توقف برنامه تغییر در قیمت نان خبر دادند .

آنچه که مسلم است تاکنون موضوع گرانی نان به دستور هر مقامی منتفی شده است ،اما گویا بسیاری از نانوایی های ایلام بر سر همان قرار قبلی ،یعنی گرانی نان اما به شیوه ای جدید یعنی شیره مالیدن بر سر مشتری اصرار دارند .

این روزها نانوا داران ایلامی یا بصورت خودسرانه ویا احتمالا در راستای عمل به دستور مخفیانه شورای آرد و نان که نمی تواند به دستور توقف گران شدن نانها بی ربط باشد !با تغییر در وزن چانه ها ،حجم نان ها را کاهش ویا به اصطلاح معروف می توان گفت ؛ "نان های نانوایی های ایلام به آب رفته اند".

به هرحال نتیجه این اتفاق هر چه که باشد ،چیزی جز اجحاف در حق مشتری و تضییع حقوق مصرف کنندگان به حساب نخواهد آمد ،بدیهی است در صورت عدم نظارت وکنترل و صدور دستور توقیف این روند نا عادلانه ،این اتفاق به حساب دستور رییس جمهور یعنی توقف گران شدن قیمت ها در قبال کاهش حجم نان گذاشته خواهد شد . همان اتفاق نامبارکی که در سالهای ابتدایی اجرای هدفمندی یارانه ها ،کارخانه داران را وادار نمود در مقابل دیدگان دولت ودستگاههای نظارتی در راستای جبران هزینه های خود ، از حجم محصولات تولیدی خود کاسته و اینچنین مردم را قربانی بی برنامگی های دولت نمایند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار