پر واضح است که در اموری نظیر استخدام وجذب افراد در دستگاههای مجموعه شرایط عمومی واختصاصی با پیوست دستورالعمل های مربوطه ابلاغ وهیچ دستگاهی نمی تواند تنها به واسطه اینکه فلان فرد یا جناح در انتخابات از آنها حمایت کرده ،بخواهد قانون را نادیده انگاشته وحقوق نانونشته خاصی را برای مجموعه وابسته به خود وضع نمایند .
کد خبر: ۵۳۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 04 December 2017
تابناک ایلام ::این رسانه همواره در تجزیه وتحلیل خبرهای پیرامون تغییرات وجابجایی مدیران،این حق را به احزاب وجناح های سیاسی داده است که پس از به پیروزی رسیدن کاندیدای مورد حمایت خود یا به تعبیری در اختیار قرار گرفتن قدرت ،به منظور متجانس سازی و همسان نمودن فکر مدیران دستگاههای اجرایی رده های میانی وپایانی با رده های بالاتر ویا رییس دولت ،از ظرفیت افراد توانمند ،کارآمد ومتعهد همفکر خود در پست های مدیریتی استفاده کنند.
 
همواره گفته ایم که احزاب و جناح های سیاسی با ایجاد شور وشعف در بین مردم و هدایت آنان ،نقش بسزایی در تهییج انتخاباتی و افزایش حضور مردم در پای صندوق های رای داشته واین موضوع می تواند بعنوان مستمکسی قانونی برای استفاده از ظرفیت نیروهای سیاسی فعال در انتخابات ،البته نیروهای موجود دربدنه ادارات که از کارایی بالایی برخوردارند در راس دستگاههای اجرایی قرار گیرد.
 
 اما اینکه افراد فعال وابسته به جناح ها و طیفها سیاسی ،تنها به خاطر اینکه کاندیدای مورد حمایتشان قدرت را در درست گرفته ویا در انتخابات به پیروزی رسیده اند ،به این معنا نیست که دولت ومجموعه های تحت مدیریت آن را ملک طلق خود فرض کرده وتمامی حقوق متعلقه از استخدام وجذب گرفته تا استفاده از دیگر مزایا را برای خود بخواهند وسایر افراد جامعه وافراد مخالف دیدگاه سیاسی خود را از این حقوق محروم نمایند.
 
پر واضح است که در اموری نظیر استخدام وجذب افراد در دستگاههای مجموعه شرایط عمومی واختصاصی با پیوست دستورالعمل های مربوطه ابلاغ می شود  وهیچ دستگاهی نمی تواند تنها به واسطه اینکه فلان فرد یا جناح در انتخابات  از آنها حمایت کرده یا فلانی رییس ستاد انتخاباتی بوده  ،بخواهد قانون را نادیده انگاشته وحقوق نانوشته خاصی را برای مجموعه وابسته به خود وضع نمایند .
 
هدف از درج این مقدمه پرداختن به این موضوع است که از اداره بهزیستی استان خبر می رسد که از مقامات سیاسی بالا ،به صورت محرمانه یک ردیف استخدامی پنهانی به این اداره کل اختصاص داده شده است و مدیر کل محترم  هم بخاطر خوش رقصی در مقابل مدیران ارشد و کله گنده های سیاسی استان ،این سهمیه را به آقازاده های سیاسی فعال در ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در استان ایلام واگذار کرده است.
 
براساس خبر واصله ،این افراد چند وقت پیش بدون رعایت قانون استخدامی کشور ،به این معنا که تمامی استخدامیها تنها بصورت آزمونی و با گزینش خاصی صورت می گیرد ،تنها به واسطه رانت سیاسی پدرانشان، جذب این دستگاه شده ودر حال گذراندن دوره های آموزشی هستند.
 
هرچند این رسانه حمایت از دولت در راستای افزایش وحدت وانسجام را در دستور کار خود قرار داده وبه این مشی خود نیز کماکان پایبند خواهد ماند ،اما این حمایت نمی تواند به عاملی برای چشم بستن بر تخلفات گسترده دستگاهها ومدیران آنها وحتی رییس دولت ووزرایی مبدل شود که قرار است با اعطا رانت واستفاده از رابطه حقوق شهروندان را پایمال نمایند .
 
انتظار می رود اداره کل بهزیستی استان به منظور تنویر افکار عمومی وپیشگیری از شکل گیری شائبه های خطرناک عدول وعبور از قانون ،در خصوص این خبر شفاف سازی نمایند.
 
برچسب ها: قانون ، استخدام ، بهزیستی ، رانت
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
راوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
باسلام زیاد خودتونو ناراحت نکنید تو وزارت نیرو هم هم یه دونه ازاین به اصطلاح مدیرای ایلامی ها هست که فقط خانواده و هم طایفه ای های ایشان باید استخدام و پستهای مدیریتی و خانه های دولتی و... بگیرند من اگر نیم نگاهی بکنم سوی بتی معصیت است تو اگر صیغه کنی جمله بتان مرحمت است و ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار