نماینده مردم شهرستان های دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال 640 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبیاری و زهکشی در استان ایلام اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۳۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 05 December 2017
به گزارش ایرنا، شادمهر کاظم زاده روز سه شنبه در دیدار با مردم و مسئولان بخش زرین آباد اظهار کرد: اولویت اجرای این پروژه ها در شهرستان های جنوبی استان است.
 
وی تاکید کرد: محدودیت استفاده از پتانسیل پمپاژ و زهکشی اراضی که شبکه اصلی دارند، برای شهرستان های گرمسیری استان ایلام وجود ندارد.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام یکی از مهم ترین طرح های کشاورزی در دست اجرای استان را طرح آبیاری و زهکشی پهله پرچینه برشمرد که زمینه آبیاری 700 هکتار از اراضی منطقه را فراهم و موجب تحول در کشاورزی بخش زرین آباد از توابع شهرستان دهلران می شود.
 
کاظم زاده از گسترش این طرح تا یک هزار هکتار خبر داد و افزود: طرح آبیاری زهکشی پهله پرچینه با توجه به نقش آن در تحول کشاورزی و اقتصاد و معیشت مردم به جد دنبال می شود تا به سرانجام برشد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توجه به فعالیت های عمرانی در این بخش را مهم ذکر کرد و یادآور شد: در حوره مسکن با توجه به زلزله های اخیر نیاز است توجه به مرمت و بازسازی منازل مردم مد نظر باشد.
 
وی با اشاره به پیگیری ها در خصوص احداث جاده چمسرخ اضافه کرد: با توجه به رایزنی ها با قرارگاه خاتم و از طرفی دستور وزیر راه و شهرسازی این مهم بطور ویژه دنبال می شود تا روند عملیات اجرایی آن از سر گرفته شود.
 
فرماندار دهلران نیز در این دیدار گفت: اقدامات خوبی در حوزه راه های شهرستان و بویژه بخش زرین آباد با توجه به مشکلات تردد انجام و در دست اقدام است.
 
سید حسینعلی موسوی پیگیری برای روکش آسفالت سه راهی کاور به پهله را از جمله این اقدامات ذکر کرد و گفت: 60 میلیارد ریال برای این پروژه نیاز است که 10 میلیارد ریال آن از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان اختصاص یافته و مابقی اعتبار نیز از محل منابع استانی و ملی تامین خواهد شد.
 
وی با اشاره به هزینه 40 میلیارد ریالی در حوزه راه های زرین آباد افزود: راه بلوطستان و پل ارتباطی ، جاده خربزان و پل ارتباطی آن ، روکش آسفالت راه میمه و آسفالت روستایی از جمله کارهایی است که در این منطقه در دست اقدام هستند.
 
فرماندار دهلران همچنین به پیشرفت 40 درصدی طرح پهله پرچینه اشاره کرد و یادآور شد: 190 میلیارد ریال برای اجرای این طرح در سطح 700 هکتار پیش بینی شده و تا یک هزار هکتار نیز قابل افزایش است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام نیز گفت: برای هر واحد خسارت دیده از زلزله در این بخش 40 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
 
فریادرس شهبازی افزود: به 80 واحد از منازل مسکونی مردم در این بخش که دچار خسارت شده اند، این تسهیلات پرداخت می شود.
 
گفتنی است مجموع اراضی باغی و زراعی استان 340 هزار هکتار است که 80 هزار هکتار آن را اراضی آبی و مابقی آن را دیم تشکیل داده است که یکی از برنامه های اصلی سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه اراضی آبی استان ایلام به شیوه های مدرن و نوین افزایش سطح این اراضی به میزان 180 هزار هکتار تا سال 97 است. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار