جلال میرزایی در گفتگو با تابناک ایلام؛
نماینده ایلام گفت :درکناراین موضوع مجوز ایجاد تاسیسات ذخیره سازی گاز بانکول با سرمایه گذاری 400میلیون دلاری نیز صادر شده که این موضوع در اشتغالزایی و توسعه استان اثر بالایی خواهد گذاشت.
کد خبر: ۵۳۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 05 December 2017

در استان کوچک 500 هزار نفری ایلام ،تاچشم کار می کند مزیت ها وپتانسیل های متنوع اقتصادی از کشاورزی و نفت وگاز و گردشگری تاریخی،طبیعی ،مذهبی و دفاع مقدس گرفته تا بازارچه مرزی ومنطقه وِیژه اقتصادی وهمجواری مرزی واربعین در آن وجود دارد ،اما همچنان این استان از محرومیت رنج برده و مطالبات تلنبار شده فراوانی در آن موج می زند.

به گزارش تابناک ایلام ؛جوانان تحصیلکرده آن درمیان کلکسیونی از انواع مطالبات رنگارنگ گرفتار شده ونمی دانند در راستای تحقق کدامین مطالبه به حق استانشان فریاد بزنند . از منطقه ویژه ای که این روزها به جهیزیه سیاسیون مبدل شده تا منطقه آزاد تجاری که پرونده اش در کشو نمایندگان مجلس خاک می خورد یا دفتر شرکت نفت منطقه غرب که نفت وتابلو آن به ایلام تعلق گرفته اما بهره اش نصیب دیگران می شود.

بله ،مطالبات زیاد است وهرکدام به فراخور نقشی که درتوسعه همه جانبه استان دارند از اهمیت ویژه ای برای ما ایلامیها برخوردار هستند ،اما حجم ذخایر نفت وگاز استان و لزوم مدیریت بومی آن موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت ویا بر آن چشم بست. نمیدانیم با وجود حضور دو نماینده استان درکمیسیون انرژی ،حضور دو نماینده اسبق استان در جایگاه های حساس وزارت نفت، چرا این مقوله تاکنون همچنان در سطح یک مطالبه جدی دراستان خودنمایی می کند ،سوالیست که ذهن همه ما را به خود درگیر کرده است.

شب گذشته به یکباره خبری در سطح فضای مجازی وشبکه های اجتماعی استان منتشر و تصاویر منتشره دراین شبکه ها از نصب تابلو دفتر شرکت نفت منطقه ای غرب برروی ساختمانی  حکایت داشت که برای این موضوع احداث شده است  ،موضوعی که گویای ایفای نقش یکی از نمایندگان استان در تحقق نصب این تابلو بودو هدف هم چیزی غیر ازاین نبود.

اما بررسی ها نشان می دهد که ساختار قبلی شرکت نفت منطقه غرب همچنان درسر جای خود یعنی کرمانشاه باقیست وتغییر چندانی در این مطالبه جدی مردم ونخبگان استان ایجاد نشده است . به این معنا با اعطا نمایندگی ایلام ،به ما ایلامی ها آب نباتی داده اند تا از دُر غلتان دفتر منطقه غرب به راحتی چشم بپوشیم.

دکتر جلال میرزایی نماینده ایلام که قرار بود امروز در افتتاح این دفتر حضور داشته باشند ،اما بنا به دلیل پیگیری امورات استان نتوانستند در افتتاح حضوریابند ، در گفتگویی تلفنی با خبرنگار ما به تشریح جزییات دفتر افتتاح شده درایلام  و وضعیت سایر پروژه های نفت وگاز استان پرداخت .

جلال میرزایی درتشریح فعالیت دفتر مناطق نفتی کشور اظهار کرد: براساس ساختار تعریف شده در شرکت ملی نفت ایران ،درکنار شرکت های نفت مناطق فلات قاره وجنوب، شرکت نفت مناطق مرکزی نیز دراین ساختار فعالیت می کند.

نماینده ایلام گفت: شرکت نفت مرکزی ایران ،مناطق مرکزی و غرب کشور از قم وکاشان گرفته تا ایلام وکرمانشاه را پوشش می دهد .براساس ساختار تعریف شده ،شرکت نفت منطقه غرب کشور که دفتر آن در کرمانشاه قرار گرفته، زیر نظر نفت مناطق مرکزی فعالیت می کند.

میرزایی ادامه داد:بنابراین فعالیت شرکتهای نفتی کشور براساس یک ساختار منسجم تعریف شده شکل گرفته وتغییر این ساختار نیز امری مشکل وتقریبا سخت است .تلاشها برای انتقال این دفتر در سطح وزارت صورت گرفت اما بدلیل همان ساختار تعریف شده ،موفق به تاسیس دفتری برای پیگیری نفت وگاز استان شدیم.

عضو کمیسیون انرژی بااشاره به افتتاح دفتر ایلام خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در ایلام افتتاح شد ،دفتر عملیاتی ایلام و زیر نظر مجموعه شرکت نفت غرب است .این اقدام گامی روبه جلو در راستای ایجاد دفتر مستقل محسوب، اما مطلوب استان ایلام نیست.

جلال میرزایی افزود: به هرحال افراد زیادی از جمله آقای دکتر امینی، برای استقرار این دفتر تلاش کردند که باید قدردان زحمات وتلاش آنها باشیم . منتهی توجه اساسی ما باید معطوف به پروژه های نفت وگاز استان باشد. زیرا آنچه که توسعه ورونق استان را بدنبال خواهد داشت ،فعال شدن پروژ های نفت وگاز چنگوله وآذر وسایر میادین نفتی و گازی استان است.

وی ادامه داد: الحمدلله وزیرنفت در حوزه مسئولیتش ، به توسعه کشور اهتمام ویژه ای داشته ودرکنار این موضوع به مقوله توسعه نفت وگاز استان ایلام توجه ویژه ای دارند.به تعبیر ایشان استخراج روزانه 500هزار بشکه نفت در ایلام ،به توسعه وپیشرفت همه جانبه استان منجر خواهد شد . بنابراین این موضوع توسط وی وسایر همکارانشان در وزارت نفت هدف گذاری شده است.

میرزایی بیان داشت:درکناراین موضوع مجوز ایجاد تاسیسات ذخیره سازی گاز بانکول با سرمایه گذاری 400میلیون دلاری نیز صادر شده که این موضوع در اشتغالزایی و توسعه استان اثر بالایی خواهد گذاشت.

وی درپایان گفت: در مجموع آنچه که امروز باپیگیری وزیر نفت ،مهندس حاتمی مدیر شرکت نفت منطقه مرکزی ، همکاران خودم درمجلس شورای اسلامی و با حضور مدیر منابع انسانی این شرکت دراستان اتفاق افتاد ،قدمی روبه جلو محسوب می شود واز تلاشهای آنان در خصوص استقرار این دفتر تشکرمی کنم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شهروند مهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
اگر چاههای گاز بانکول و باباقیر و کمانکوه و کبیرکوه و آبدانان و چاههای نفت کولگ و چنگوله و دهلران و چشمه خوش توسعه داده بشن و مدیریت این منابع همچنان در کرمانشاه باشه هیچ سودی به حال ایلام و دهلران نداره! فقط ثروت زیر پامون به فروش میرسه و حتی اشتغالشم نصیب کرمانشاه میشه. تا زمانی که تصمیم گیرندگان در حوزه اشتغال و واگذاری پیمان و ... نه در استان خودمون بلکه در کرمانشاه باشند اگر تمام استان هم به سایتهای نفت و گاز تبدیل شود ما فقط نظاره گر و غصه خور خواهیم بود!
اتفاقا اصل کاری همون ستاد نفت و گازه که مرکز تمام تصمیم گیری هاست! ما اگر مسئول دلسوز داشته باشیم یا باید اون ستاد نفت و گاز غرب رو به ایلام انتقال بدن و یا اینکه یه شرکت جدید و با یک ستاد مدیریت جدید و مستقل از شرکت نفت و گاز غرب که خاص استان ایلام باشد تشکیل شود در غیر اینصورت اگر روزی یک میلیون بشکه نفت در ایلام استخراج شود هم کوچکترین منفعتی برای ایلام ندارد!
مگر الانش ما مشکل تولید داریم؟؟؟ مگر همین الانش روزی 200 هزار بشکه نفت تولید نمیکنیم؟؟ چه خیری برای ایلام داشته؟؟ همش برا کرمانشاه و کرمانشاهی بوده
آقای نماینده لااقل با خودتون روراست باشین! و با طرح عناوینی چون توسعه میادین بانکول و باباقیر سعی نکنین ضعف عملکردی خودتون در قبال قضیه انتقال مدیریت نفت و گاز به ایلام رو پوشش بدین! بانکول و باباقیرم توسعه بدین میشه یکی مثل تنگ بیجار و دهلران و آذر!!!
مهندس نفت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
آقا اگه میخواین کار اصولی و بنیادین انجام بدین ریشه تمام بدبختی ها دفتر مدیریت نفت و گازه که به زور دادنش به کرمانشاه! اینو از کرمانشاه بگیرین همه مشکلات و موانع دیگه خودبخود برطرف میشه
اگرم نمیتونین اون ستاد مدیریت نفت و گاز رو از کرمانشاه بگیرین خب پیگیر احداث شرکت بهره برداری نفت و گاز ایلام باشین. غرب پیشکش اونا ما یه شرکت نفت و گاز میخوایم که خاص استان ایلام باشه و مستقیما زیر نظر نفت مرکزی اداره بشه و ستادشم تو استان خودمون باشه!
ما میگیم نره آقایان میگن بدوش! ما میگیم ایهالناس هیچ دلیلی نداره ایلام با این همه تولید نفت و گاز زیر نظز کرمانشاه باشه اونا میان تابلو میزنن و زیرش مینویسن "منطقه عملیاتی ایلام" بعد میپرسی این چیه؟؟ میگن ستاد ایلام!! واقع؟؟ چه خوب!! ستاد ایلام؟؟؟؟ یعنی دیگه مستقل از کرمانشاه فعالیت میکنه ؟؟ میگن نه همچین مستقل مستقلم نیست! کمی تا قسمتی مستقله و هر از اندکی زیر نظر کرمانشاهه!!!! آقا! عزیز! دوست من! فدات شم! گل من! ماه من! به چه زبونی بگیم متوجه بشین؟؟؟ ما نمیخوایم زیر نظر کرمانشاه باشیم چون هیچ دلیلی برا این مسئله وجود نداره! حالا بازم بیا این لقمه رو دور سرت بپیچون!!!! اصا کرمانشاه چرا یه بار نباید زیر نظر ایلام باشه؟؟ خودشون باشن این ظلمو قبول میکنن؟؟
مهندس نفت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
جنگ زده و محروم بوده و بسیار بر گردن نظام حق دارد. زیبنده نظام مقدس ما نیست که در حق استان مظلوم و محروم ایلام که در سابقه اش چیزی جز وفاداری خالص به نظام اسلامی دیده نمیشود، بیش از این کم لطفی شود!
از لحاظ فنی هم ستاد نفت و گاز غرب میبایست در مرکز ثقل مناطق عملیاتی غرب کشور قرار گیرد و همانگونه که اشاره شد اکثریت غریب به اتفاق این میادین در محدوده استان ایلام هستند و فاصله ستاد کنونی این شرکت از مناطق عملیاتی بسیار زیاد است و عملا نمیتواند به لحاظ اداری و خدمت رسانی به پرسنل عملیاتی این شرکت، کارایی لازم را داشته باشد!
به لحاظ آینده این شرکت و چشم انداز ده ساله آن که قرار است تولید نفت آن به مرز 400 هزار بشکه در روز برسد، ستاد میبایست به استان ایلام منتقل شود چرا که نوار مرزی استان ایلام دارای میادین نفتی مشترک با عراق بوده و برای مدیریت بهتر و کارشناسانه تر این میادین مشترک ستاد میبایست در فاصله نزدیکتری از این میادین قرار گیرد و کرمانشاه از این مناطق بسیار دور است!
از لحاظ استخدام و جذب نیرو هم اکنون تقریبا تمام پرسنل ستادی و نیمی از پرسنل عملیاتی اهل استان کرمانشاه بوده و این افراد به دلیل نفوذ بالا در این شرکت اجازه رشد و پیشرفت شغلی به پرسنل بومی ( پرسنل اهل استان ایلام ) را به هیچ عنوان نمیدهند ( صحت این ادعا را به سادگی میتوان با یک تحقیق نامحسوس میدانی تایید کرد! ) و این باعث سرخوردگی و ناامیدی پرسنل ایلامی شرکت و در دراز مدت انتقال آنها به دیگر شرکتهای زیرمجموعه وزارت نفت شده است!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار