معاون فرماندار چرداول گفت: توانمند سازی معلولین بدور از نگاه ترحمی در دولت تدبیر و امید به نحو شایسته ای انجام گرفته است و هم اکنون یک هزار و 300 نفر از جامعه معلولان این شهرستان از خدمات سازمان بهزیستی برخوردار هستند.
کد خبر: ۵۳۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 06 December 2017
  به گزارش تابناک ایلام؛الیاس فتاحی در آیین تجلیل از معلولان چرداول اظهار کرد: کمک های دولت تدبیر و امید به جامعه معلولان تخصصی و ناشی از مسائل انسانی و کرامت آنان به منظور زمینه سازی فعالیت ، حضور و مشارکت آنان در عرصه های مختلف اجتماعی است که این حرکت یک تحول و نوگرایی در بهزیستی و خدمات رسانی به این قشر عزیز ایجاد کرده است.
 
وی افزود: بهره مندی معلولین از ظرفیت ها و امکانات اجتماعی مهمترین رویکرد دولت در ارائه خدمات مناسب به مددجویان بهزیستی بوده است و باید با شناسایی نیازها و خواسته های آنان برنامه ریزی های مناسبی برای خدمات دهی مطلوب و مناسب به آنان را در سطح جامعه انجام دهیم.
 
معاون فرماندار چرداول یادآور شد: توانمند سازی معلولان بدور از نگاه ترحمی در دولت تدبیر و امید به نحو شایسته ای انجام گرفته است تا جاییکه یکی از برندهای درخشان این دولت در حوزه اجتماعی ارائه خدمات مناسب همراه با تکریم و ارج گذاری معلولین است و این روند با برنامه ریزی های بهتر و شایسته تر ادامه خواهد داشت.
 
فتاحی تاکید کرد: ساخت مسکن، مناسب سازی مبلمان های شهری، دسترسی راحت معلولان به امکانات جامعه، حمایت های اقتصادی ، اشتغالزایی پایدار بیمه اجتماعی و درمان از اولویت های قشر مددجوی بهزیستی است که در چهار سال گذشته اقدامات مناسبی در این حوزه ها در شهرستان چرداول صورت گرفته است.
 
رئیس اداره بهزیستی چرداول نیز در این آیین گفت: بیش از یک هزار و 300 معلول شناسایی شده تحت حمایت های بهزیستی قرار دارند که سالیانه مبلغی بیش از 90 میلیارد ریال برای ارائه خدمت در حوزه های مختلف به آنان پرداخت می شود.
 
فاطمه محمدی همچنین از پرداخت 2 میلیارد و 250 میلیون ریال کمک موردی به افراد تحت حمایت بهزیستی شهرستان چرداول در سال جاری خبر داد.
 
وی به کمک های موردی که به معلولین شهرستان ارائه شده اشاره کرد و گفت: درمان ، هزینه دانشجویی ، وسایل کمک توانبخشی ، جهیزیه و مناسب سازی منزل معلولان از جمله کمک های موردی است که به معلولان ارائه شده است.
 
رئیس اداره بهزیستی چرداول نیر همچنین از احداث مسکن مددجویان خبر داد و افزود: تاکنون 126 واحد مسکن خانواده های دارای 2 معلول و زنان سرپرست خانوار با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 200 میلیون ریال در دست ساخت است که تا پایان سال واگذار می شود و محل اعتبار این واحدها را برنامه مشترک بهزیستی و بنیاد برکت عنوان کرد.
 
وی همچنین از اختصاص تسهیلات اشتغالزایی برای معلولان تحت پوشش خبر داد و بیان کرد: تاکنون برای 15 معلول تحت پوشش این اداره 2 میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.
 
 
 
 
 
 
 
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار