دوازدهمین نشست کتاب‌خوان تخصصی شعر، با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام و موسسه فرهنگی «شهرستان ادب» در ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 07 December 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛دوازدهمین نشست کتاب‌خوان تخصصی شعر، با مشارکت موسسه فرهنگی شهرستان ادب و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، جمعی از شاعران برجسته استان، فعالان ادبی، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی در سالن جلسات حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست جلیل صفربیگی، دبیر این نشست ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و اظهار همدردی با زلزله زدگان کرمانشاه، به ارائه توضیحاتی پیرامون موسسه فرهنگی شهرستان ادب و نحوه اجرای نشست کتاب‌خوان تخصصی شعر پرداخت.

سپس مراد جلیلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام ضمن گرامیداشت هفته وحدت و ولادت پیامبربزرگ اسلام، از حضور صمیمی اساتید ارزشمند و فرزانه حوزه ادبیات و شعر و سایر میهمانان در این نشست ابراز خرسندی و تشکر کرد و گفت: امیدوارم با توجه به اهمیت و جایگاه شعر و ادبیات در فرهنگ بعنوان یک سند افتخارآمیز، این سلسله نشست ها در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح استان مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه این نشست، حبیب‌الله بخشوده به معرفی مجموعه شعر «آوازهای سیب زمینی» نوشته مهدی مرادی که در سال 94 توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شمارگان 8000نسخه به چاپ رسیده است پرداخت. این مجموعه دربردارنده بیست و چندشعر از سروده های مرادی است که بیشتر در قالب های نیمایی و چارپاره سروده شده اند.
کتاب های «ضد» و «در ستایش جهل» توسط محمدعلی قاسمی معرفی شد. «ضد» نوشته فاضل نظری است که چاپ یازدهم آن در سال 95 در شمارگان 2500نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است و «در ستایش جهل» مجموعه ای دوبیتی از محمدعلی قاسمی است که توسط نشر شاملو در سال 92روانه بازار شده است.

فرهاد شاهمرادیان دو کتاب با عنوان های «تاک منتشر» و «گنجشک خوانی در باغ های زیتون» نوشته حسین شکربیگی را معرفی کرد. «تاک منتشر» تازه ترین مجموعه شعر حسین شکربیگی شاعر و داستان نویس برجسته ایلامی است که ابتدای سال جاری از سوی انتشارات فصل پنجم راهی بازار نشر کشورمان شده است و «گنجشک خوانی در باغ های زیتون» که در بر گیرنده حدود 40 شعر سپید است با تیراژ 2200 نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

محمدرضا رستم پور شاعر نام آشنای ایلامی رمان «جزء از کل» نوشته استیو تولز با ترجمه پیمان خاکسار که توسط نشرچشمه در سال 96 منتشر شده است را به حضار معرفی کرد. استیو تولز، نویسنده‌ی استرالیایی متولد ۱۹۷۲ سیدنی، اولین رمانش، جزء از کل، را در سال ۲۰۰۸ منتشر کرد. این کتاب با استقبال زیادی روبه‌رو شد و به فهرست نامزدهای نهایی جایزه‌ی بوکر راه پیدا کرد که کمتر برای نویسنده‌ای که کار اولش را نوشته پیش می‌آید. او این کتاب را پنج‌ساله نوشت.

"جیبم پر از ردپاست" توسط جلیل صفربیگی معرفی شد. این کتاب نوشته فرهادشاهمرادیان است که در سال 1392 در شمارگان 11000نسخه توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شده است. این کتاب به صورت دوزبانه منتشرشده و به لطف ترجمه جلیل صفربیگی ، خواننده غیر کرد نیز می تواند با نگاهی به اصل و ترجمه شعر که زیرهم آورده شده اند، هم اشتراک ها و و تفاوت های زبانی را ببیند و هم وزن و شعریت متن را دریابد.

بهروز سپیدنامه، شاعر، استاد دانشگاه و محقق توانمند ایلامی که افزون بر ده‌ها فعالیت فرهنگی و ادبی، به تألیف و ترجمه کتب ادبی نیز اقدام کرده است، به عنوان میهمان ویژه در این نشست حضور داشت و کتاب «ما ایرانیان» نوشته مسعودفراست خواه با موضوع انسان شناسی که توسط نشرنی در سال 95منتشر شده است را به حضار معرفی کرد.

پایان بخش این نشست، شعرخوانی شاعران حاضر در جلسه با موضوع هفته وحدت و پیامبراکرم(ص) و تجلیل از افراد ارئه دهنده کتاب بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار