رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: واحدهای صنعتی ایلام بازسازی و مرمت می‌شود .
کد خبر: ۵۳۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 08 December 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛ یارالله نصیری اظهار داشت: کسانی که از وضعیت  صنعت ایلام انتقاد می‌کنند، از عرصه کار در حوزه صنعت و مشکلاتی که سابقا در صنعت وجود داشته بی‌خبرند و آگاهی ندارند؛ اما صنعت، سختی‌ها را پشت سر گذاشته و اوضاع در حال بهبودی است.

وی ادامه داد: در طرح رونق سال گذشته، بالغ بر 100 واحد، تسهیلات دریافت کردند، لازم به ذکر است که در چهار سال دولت یازدهم، بیش از 50 واحد صنعتی که تعطیل بودند، به چرخه تولید برگشتند که این موفقیت، با همت تمام اعضای کارگروه رونق و رفع موانع تولید حاصل شد.

نصیری گفت: امسال هم طرح رونق برقرار است و تاکنون بیش از 40 واحد معرفی شده‌اند و در مجموع نیز بیش از 120 واحد ثبت نام کرده‌اند که به مرور بررسی و به بانک معرفی می‌شوند.

وی افزود: امسال سه بحث در طرح رونق داریم که به احیاء واحدهای صنعتی، رونق تولید و افزایش ظرفیت واحدها کمک می کنند، یکی طرح هایی هستند که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در راستای اقتصاد مقاومتی، باید به بهره‌برداری برسند، دوم، در حوزه بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده که تکنولوژی قدیمی دارند، نیز بسته‌ای تعریف شده که این واحدها نیز از محل تسهیلات رونق، مورد حمایت قرار می­‌گیرند، که باید گلوگاه ها را رفع کنند و اگر مصرف بالا دارند، با تغییر تکنولوژی، به تکنولوژی برتر و مصرف کم برسند، مورد سوم نیز تأمین سرمایه در گردش واحدها برای حفظ اشتغال موجود و تکمیل ظرفیت آنها است.

نصیری در خاتمه بیان داشت: در حال حاضر، بالغ بر 63 درصد واحدها فعال هستند و 9 هزار و 527 نفر نیز در صنعت استان فعال هستند.

 
 
 
 
 
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار