شمار زیادی از اهالی استان ایلام ظهر امروز شنبه در فرودگاه ایلام به پیشواز علی هاشمی عضو تیم وزنه برداری قهرمان جهان رفتند و با ندای 'خوش آمدی قهرمان، خوش آمدی پهلوان 'از وی قدردانی کردند.
کد خبر: ۵۳۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 09 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ استقبال کنندگان با آویختن گل به گردن هاشمی سپاس و قدردانی خود را از وی که در پیکارهای جهانی وزنه برداری در اناهیم آمریکا عنوان قهرمانی وزن 105 کیلوگرم با ۲ مدال طلا و یک برنز تصاحب کرد و همچنین دیگر اعضای تیم ملی وزنه برداری که افتخار قهرمانی وزنه برداری جهان را در خاک امریکا به نام وطن ثبت و کسب کردند ابراز داشتند.
 
این وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم تیم ملی در پیکارهای قهرمانی سال 2017 جهان در آناهیم آمریکا با مجموع 404 کیلوگرم مدال طلای این دسته را کسب کرد.
 
هاشمی پس از بلند کردن وزنه 183 کیلوگرم برای نخستین مرتبه ایران را صاحب مدال طلا کرد و در حرکات دو ضرب کار را با وزنه 215 کیلوگرم ادامه داد.
 
هاشمی در حرکت دوضرب وزنه 228 کیلویی را بالای سر برد و مجموع 413 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و طلای مجموع را برای وطن ، ایران اسلامی به ارمغان آورد.
 
همراه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم ، شمار زیادی از مسئولان از جمله استاندار ایلام نیز در مراسم استقبال و تجلیل از این قهرمان شایسته در فرودگاه شهدای ایلام شرکت داشتند.
ایین تجلیل از علی هاشمی از فرودگاه تا شهر ایلام و شهر چوار و روستای مورت زادگاه این ورزشکار شایسته ایلامی ادامه یافت.
 
بیش از 200 نفر ورزشکار به صورت سازمان یافته در رشته وزنه برداری استان ایلام فعالیت دارند.
 
استان 600 هزار نفری ایلام به عنوان یک سنت در ورزش های انفرادی و به خصوص رشته های متکی به قدرت بدنی مانند وزنه برداری، کشتی و ... قهرمانان برجسته و افتخار افرینی به وطن تقدیم کرده است.
 
پهلوانان و قهرمانان ورزشی درفضای فرهنگی - اجتماعی استان مرزی ایلام از منزلت اجتماعی برجسته ای برخوردار هستند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار