دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ایلام از تشکیل بانک اطلاعاتی بهبود یافتگان از دام اعتیاد در این استان برای 300 نفر خبر داد.
کد خبر: ۵۳۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 10 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ فهد کمالوندی  در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر دهلران گفت: 300 نفر از بهبود یافتگان از دام اعتیاد در بانک اطلاعاتی شناسایی شده اند.
 
وی از در دستور کار بودن انعقاد تفاهم نامه ستاد با بانک ها خبر داد و گفت: موضوع اعطای تسهیلات به بهبود یافتگان از دام اعتیاد به جد دنبال می شود.
 
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ایلام با اشاره به جمعیت 11 هزار نفری معتادان استان یادآور شد: نرخ اعتیاد در استان 1،9 درصد است که این آمار در کشور 5،4 درصد است.
 
کمالوندی از برگزار هفت جلسه این ستاد در شهرستان های استان خبر داد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی، نمایشگاه ها، تئاتر خیابانی و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد از مهمترین برنامه های سال جاری است.
 
وی عدم متولی آسیب های اجتماعی و نداشتن نگاه علمی را از معضلات این حوزه ذکر کرد و گفت: سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن پیشگیری و تاکید بر رفع خلاء های برنامه های توسعه ای است.
 
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دهلران نیز در این جلسه مبارزه با مواد مخدر را نیازمند عزم همگانی دانست و یادآور شد: دولت تدبیر و امید در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر برنامه ها و اهداف خوبی در استان و شهرستان دنبال می کند.
 
علی مجلسی بر نقش خانواده ها بعنوان بهترین مددکار در حوزه پیشگیری از اعتیاد در جامعه تاکید کرد و گفت: تشکیل کانونی در شهرستان برای مراجعه خانواده ها و بیان مشکلات فرزندان آنها ضروری است.
 
رئیس بهزیستی دهلران نیز از فعالیت 2 مرکز اقامتی نگهداری معتادان در این شهرستان خبر داد و گفت: تلاش در جهت اعطای تسهیلات به بهبود یافتگان از دام اعتیاد از موضوعات مهمی است که نیازمند همت مسئولان است.
 
احمد رحمی افزود: تاکنون 14 فقره تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 2 میلیارد و 250 میلیون ریال به بهبود یافتگان از دام اعتیاد در این شهرستان پرداخت شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار