رئیس پلیس راه استان ایلام از اجرای طرح ایمن سازی ترافیکی و آموزش دانش آموزان تعداد 32 مدرسه حاشیه جاده توسط کارشناسان آموزش پلیس راه روستایی با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد .
کد خبر: ۵۳۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 11 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  سرهنگ رضا همتی زاده گفت: با حضور کارشناسان آموزش این پلیس در محور ملکشاهی تعداد 2 مدرسه و 150 نفر از دانش آموزان مورد آموزش قرار گرفتند .

وی افزود: هدف از اجرای این آموزش ها آگاه کردن دانش آموزان به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه با وسایل نقلیه و خطرهای ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

رئیس پلیس راه ایلام ادامه داد: در مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی ، عدم آشنایی کافی اولیاء و مربیان نسبت به این مسائل و طریقه آموزش آن و در مقابل افزایش زیاد تولید وسایل نقلیه موجب شده که کودکان و نوجوانان از آسیب پذیر ترین قشر جامعه در حوادث رانندگی باشند.

همتی زاده یادآور شد: دانش آموزان مقاطع ابتدایی به دلیل داشتن جثه کوچک و ناتوانی از برداشتن گام های بلند، عدم تسلط در هنگام دویدن و دوچرخه سواری ، بازی گوشی و جنب و جوش بسیار و محدودیت در میدان دید ، متاسفانه صدمات بسیاری از تصادفات رانندگی را می بینند.

وی افزود: اصلی ترین راهکار مبارزه با این معضل ، کار فرهنگی و توجه به آموزش دانش آموزان به ویژه کودکان است، در اجرای این طرح اقلام آموزشی از جمله کتابچه ، دفتر یادداشت ، مداد رنگی ، و خودکار در بین دانش آموزان توزیع شد.

رئیس پلیس راه ایلام به مربیان و اولیاء توصیه کرد شیوه های درست و ایمن رفت و آمد به مدرسه به عنوان عابر پیاده و رفت و آمد ایمن در راه مدرسه با سرویس مدرسه و وسایل نقلیه را به دانش آموزان یاد دهند تا فرهنگ سازی در بین آنها نهادینه شده و به نسل های بعدی منتقل شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار