استاندار ایلام :
استاندار ایلام گفت: استان ایلام در زمینه های نفت و گاز، آب و خاک، جنگل و منابع طبیعی و استعدادهای سرشار علمی و نیروی انسانی دارای مزیت های منحصر به فردی است که نباید مردم این چنین از مشکلات بیکاری ، تورم و معیشت در رنج و محنت باشند.
کد خبر: ۵۳۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 12 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در دیدار با شورای معتمدین و هیئت صلح و سازش پلیس استان، بزرگان و ریش سفیدان را سرمایه های ماندگار اجتماعی دانست و اظهار کرد: دوری از اصول و ارزش های نیاکان ، پایبند نبودن به آموزه های اخلاقی و کمرنگ شدن رسوم و سنت های پسندیده گذشتگان مشکلات جوامع امروزی را دوچندان کرده است.
 
وی شورای معتمدین پلیس را یک تشکل بسیار ارزشمند و پربرکت توصیف کرد و افزود: شکل گیری و فعالیت این نهاد مردمی توسط فرماندهی انتظامی استان علاوه بر کاهش هزینه های اجتماعی ضریب امنیت را در اقصی نقاط استان ایلام افزایش داده و آرامش روانی را نیز ارتقا بخشیده است.
 
استاندار ایلام خدمت در استان را مایه افتخار برای خود عنوان کرد و یادآور شد: اعتماد سازی ، حفظ اسرار مردم، تقویت نقاط مثبت و زدودن زوایای منفی سنت های قدیمی، آشنایی جوانان با افتخارات اقوام و بزرگان و بروز رسانی اطلاعات و اندیشه های خویش از مهم ترین رسالت های معتمدین و مصلحین است که باید مد نظر قرار گیرد.
 
سلیمانی دشتکی بزرگان و متنفذین را به مدد مدیران اجرایی برای توسعه استان فرا خواند و تاکید کرد: استان ایلام در زمینه های نفت و گاز، آب و خاک، جنگل و منابع طبیعی و استعدادهای سرشار علمی و نیروی انسانی دارای مزیت های منحصر به فردی است که نباید مردم این چنین از مشکلات بیکاری ، تورم و معیشت در رنج و محنت باشند.
 
وی قانون را فصل الخطاب همه امور فردی و اجتماعی برشمرد و اضافه کرد: همه معتمدین و خیرین باید در کنار مسئولان اجرایی تلاش کنند با ارتقای سطح مشارکت های اجتماعی ، تشو یق و اقنای معارضان طرح های عمرانی و اقتصادی و همکاری با سرمایه گذاران و کارآفرینان زمینه توسعه متوازن استان ، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات بیکاری جوانان را فراهم کنند.
 
استاندار ایلام این استان را فاقد فرصت آزمون و خطا در روند توسعه دانست و تاکید کرد: نگاه های چپ و راست ، شمال و جنوب در گزینش مدیران کارآمد نباید مانع فعالیت های پرشتاب اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی در استان شود.
 
سلیمانی دشتکی ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی و شورای معتمدین دیدار با مصلحین و خیرین استان را شیرین و آرامش بخش عنوان کرد و گفت: متولیان امور ترتیبی اتخاذ کنند تا نشست با معتمدان استان در قالب کارگروه های تخصصی و با حضور مسئولان ذیربط بطور منظم تشکیل شود و راهکارهای مفید و موثر برای رسیدن به نقطه مطلوب مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد.
 
لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار که در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری ایلام تشکیل شد، آقایان عالی پور ، قیطاسی، دریکوند، محمدزاده ، موسوی مقدم و خانم میرزابیگی از اعضای شورای معتمدین استان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون حوزه های کاری و نقش تعیین کننده این نهاد مدنی در تثبیت امنیت و پیشرفت امور اجرایی ، عمرانی و اجتماعی پرداختند.
 
همچنین کارزانی مدیر اجرایی شورای معتمدین استان و سرهنگ کاظمی جانشین انتظامی استان گزارش مفصلی از عملکرد و ضرورت شکل گیری این تشکل نوپای اجتماعی ارائه و خواستار همکاری بیشتر متولیان اجرایی با آن شدند.
 
همچنین در این نشست اعلام شد طی هشت ماهه گذشته سالجاری 400 مورد دعاوی و منازعات در زمینه های مختلف بدون مراجعه به محاکم قضایی توسط معتمدین استان حل و فصل شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار