معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: نماز جماعت در 60 درصد مدارس کشور اقامه و خوشبختانه میزان استقبال دانش آموزان برای شرکت در این فریضه الهی مناسب است
کد خبر: ۵۳۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 12 December 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن اسکندریان» در اجلاس استانی نماز در مجتمع امور تربیتی ایلام، اظهار کرد: 40 درصد مابقی مدارس کشور کمتر از سه کلاس درس داشته ولی فضای مناسب برای اقامه نماز را دارند .

وی با بیان اینکه 70 هزار دانش‌آموز کشور در نمازهای جماعت شرکت دارند، افزود: 25 هزار نفر از طلاب زن و مرد در اقامه نماز در مدارس با این وزارت مشارکت دارند .

معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از مجموع 1200 ائمه جمعه کشور حدود 200 نفر بصورت ثابت هر روز در مدارس حضور داشته و اقامه نماز جماعت را انجام می‌دهند .

اسکندریان مشارکت روحانیان و مبلغان را با این وزارت مطلوب دانست و گفت: سالانه 500 تا 700 مبلغ دینی دانش‌آموزان را در اردوهای راهیان نور همراهی می‌کنند .

وی با اشاره به اینکه دهه 60 توجه به نماز در مدارس کمرنگ تر بوده، تصریح کرد: اکنون 50 هزار معلم ابتدایی آموزش اقامه نماز را به دانش‌آموزان پایه سوم انجام می‌دهند .

به گفته وی، به منظور تشویق دانش‌آموزان به اقامه نماز سالانه برای 700 هزار دانش‌آموز جشن تکلیف برگزار می‌شود .



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار