هرچند که زمان و مکان وقوع زلزله مشخص نیست اما زلزله هم مثل سایر حوادث طبیعی می تواند هراس برانگیز نباشد و تحقق این امر مستلزم رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت و سازهاست.
کد خبر: ۵۳۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 12 December 2017
به گزارش  تابناک ایلام  ؛ در نشست تخصصی سازه و زلزله که در آموزشکده فنی دختران ایلام و توسط گروه معماری این مرکز برگزار شد،ضمن ادای احترام به جان باختگان زلزله اخیر سرپل ذهاب علل آسیبها و خسارتهای فروان ناشی از این رخداد در آن منطقه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
 
  جعفریان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و سخنران اصلی این نشست با تعریف و تشریح علمی زلزله اظهار داشتند هرچند که زمان و مکان وقوع زلزله مشخص نیست اما زلزله هم مثل سایر حوادث طبیعی می تواند هراس برانگیز نباشد و تحقق این امر مستلزم رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت و سازها است.
 
  وی افزود : باید توسط مهندسین معماری و عمران در سازه ها جهت مقاوم و ایمن سازی به اجرا درآید تا بتوان مثل ژاپن که موفق به ساخت سازه هائی با مقاومت در برابر زلزله 9 ریشتری شده است که حتی گلدان داخل این نوع ساختمانها هم هنگام زلزله تکان نمی خورد خود را در برابر وقوع زلزله ایمن سازیم و خسارتهای ناشی از آن را به حداقل ممکن برسانیم.

جعفریان یادآور شد:  باید  زلزله را صرفا به دید یک حادثه مخرب و خسارت بار نباید نگاه کرد چرا که طبق نظریه کارشناسان زلزله دارای برکات و آثار مثبتی همچون حاصلخیزی زمین و جوشش چشمه های آب و غیره نیز می باشد که مهندسین عمران و معماری با بکار بستن تخصص خود در ایمن سازی ساخت و ساز ها و مانع شدن از خسارتهای ناشی از زلزله می توانند زمینه استفاده از این برکات را فراهم آورند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار