رئیس جمعیت هلال احمر دهلران از بهره مندی 480 خانوار این شهرستان ازآموزش های هلال احمر در قالب طرح ملی خادم خبرداد.
کد خبر: ۵۳۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳ 12 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ فریدون ملک میرزایی  گفت: در اجرای این طرح در طول 9 ماهه اول سال جاری بیش از 10نفر از داوطلبان با حضور در منازل مردم چگونگی ارائه کمک های اولیه در حین حوادث را آموزش دادند.
 
وی اظهار کرد: هدف این طرح آشنایی مردم با مخاطرات و علائم هشدار، آماده‌سازی در برابر حوادث و نیز اعلام آمادگی برای کمک به دیگران در حوادث است .
 
رئیس جمعیت هلال احمر دهلران از فعالیت 2 پایگاه امداد و نجات جاده ای دشت عباس و بیشه دراز در این شهرستان خبرداد و افزود : بیش از یکهزار و 600نفر روز داوطلب امدادگر و نجاتگر در پایگاه های امداد و نجات مشغول ارایه خدمات جاده ای هستند.
 
ملک میرزایی با اشار ه به ارایه خدمات در طول این مدت به 12 مورد تصادف جاده ای در این شهرستان گفت:انجام 6 مورد عملیات نجات،135 مورد اسکان اضطراری و کمک به 25 خانوار در اثر حادثه آتش سوزی از دیگر خدمات هلال احمر شهرستان در نه ماهه اول سال جاری است.
 
وی از برگزاری دو دوره آموزش امداد و کمک های اولیه و هفت دوره آموزش همگانی امداد و کمک های اولیه در این شهرستان خبرداد و گفت: در این دوره ها 330 نفر آموزش های لازم را فرا گرفتند.
 
رئیس جمعیت هلال احمر دهلران همچنین با اشاره به برگزاری یک دوره تخصصی حمایت های روانی و یک دوره آموزش آشنایی با سوانح ویژه داوطلبان در نه ماهه اول سال جاری افزود: در این دوره ها نیز 50 فراگیر توانسته اند اموزش های لازم را کسب کنند.
 
ملک میرزایی از در دست اجرا بودن طرح دادرس در سطح 8 مدارس شهرستان خبرداد و گفت: به منظور آشنایی دانش آموزان با مسایل امداد و نجات و مقابله با حوادث طبیعی این طرح اجرایی شده و پیش بینی می شود تا پایان این طرح به بیش از 330دانش آموز آموزش های لازم در این زمینه داده شود.
 
سه هزار نفر عضو جوانان، داوطلبان و امدادگران و نجاتگران این شهرستان هستند و از این تعداد یکهزار هزار و 800نفر خانم و یک هزار و 200 نفر مرد هستند./م
ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار