مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر از احداث باغات جدید الاحداث در اراضی شیب‌دار و کشت گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 13 December 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛مهندس طیار فیلی اظهار کرد: در سال زراعی و باغی جاری عملیات اجرایی، مکان‌یابی و احداث باغات جدید الاحداث و کشت گیاهان دارویی با همکاری و مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح ٣١٠ هکتار از اراضی شیب‌دار این شهرستان آغاز شده که برای توسعه آن نیاز به حمایت‌های دولت است.

فیلی از جمله نهال‌های غرس شده و کشت گیاھان دارویی را لیمو، انگور، پسته، گل محمدی و زعفران عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح برای حدود ٧٠٠ نفر اشتغال ایجاد شده و عمده مناطق اینگونه باغات و گیاهان دارویی را روستاهای حوزه بخش مرکزی دره‌شهر از جمله دشت چمران، کل سفید، چم‌ژاب، روستاهای چمکلان، فاضل آباد و عباس‌آباد نام برد .

وی افزود: تأمین اعتبار ریالی و اعطای تسهیلات بانکی این طرح به متقاضیان از محل اعتبارات صندوق توسعه روستایی بانک کشاورزی با نرخ کارمزد بانکی ١٠ درصد بوده و باز پرداخت آن مدت ۵ سال است و در این راستا خدمات قابل توجهی نظیر پرداخت هزینه‌های چاله کنی، نقشه کشی و تأمین نهال به متقاضیان ارائه شده است .

مدیر جهاد کشاورزی دره‌شهر ادامه داد: با دادن تسهیلات به کشاورزان و آموزش اصول صحیح کاشت و برگزاری کلاس‌ھای آموزش فنی می‌توان حمایت‌های لازم را از ترویج کاشت گیاهان دارویی و توسعه باغات بعمل آورد .

فیلی مهمترین کاربردهای گیاهان دارویی را استفاده در طعم دهنده‌ھای غذایی، مواد لبنی و کاربرد در طب سنتی نام برد و گفت: کشت گیاهان دارویی می‌تواند بعنوان نسخه شفابخشی بمنظور ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، افزایش تولید و پیشگیری از تخریب مراتع می‌توانند نقش مهمی را ایفاء کند .

وی در پایان عنوان کرد: اگر به گیاهان دارویی اهمیت داده شود هم می‌توان اشتغال‌زایی خوبی ایجاد کرد و هم درآمدزایی وسود آوری مناسبی به دست آورد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار