کد خبر: ۵۳۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 13 December 2017

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید در حال حاضر که تیم ملی خواستار اجرایی شدن برنامه‌های آماده‌سازی خود است زمان تعامل با باشگاه‌هاست.

به گزارش ایسنا، مهدی مهدوی‌کیا درباره‌ی وضعیت این روزهای تیم ملی و همین طور قرعه‌کشی جام جهانی و البته صحبت‌هایی که کارلوس کی‌روش پیرامون برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی مطرح کرده بود به صحبت پرداخت. او بر این باور است که در حال حاضر که اختلافی ایجاد نشده، بهتر است باشگاه‌ها با تیم ملی جلسه‌ای برگزار کرده تا به یک تعامل مناسب برسند.

در ادامه گفت‌وگوی ایسنا را با مهدی مهدوی‌کیا می‌خوانید.

* ابتدا درباره حضور ایران در گروه B جام جهانی و هم‌گروه شدن با مراکش، اسپانیا و پرتغال صحبت کنید.

واقعیت این است که ما در گروه بسیار سختی قرار گرفته‌ایم. پرتغال یکی از تیم‌های قدرتمند اروپاست و اسپانیا هم که همه بازیکنانش طراز اول هستند. البته مراکش هم تیم قدرتمندی است و تیم ملی برای رویارویی با این تیم‌ها کار سختی پیش رو دارند اما قاعدتا بازی کردن با تیم‌های بزرگ تجربیات زیادی به فوتبال ایران می‌دهد.

* خیلی‌ها بر این باورند اگر در گروه ساده‌تری قرار می‌گرفتیم شانس صعود داشتیم اما حالا که اسپانیا و پرتغال در گروه ما هستند شاید شانس صعود نداشته باشیم. چقدر این موضوع را قبول دارید؟

باید نگاه واقع‌گرایانه‌ای داشته باشیم و توقع‌مان بالا نباشد. اسپانیا تیم بسیار قدرتمندی است. پرتغال هم همین طور و قاعدتا بازی کردن برابر این تیم‌ها کار ساده‌ای نیست. اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توانیم از پیش بازنده وارد زمین شویم.

* با توجه به برنامه کی‌روش برای در اختیار داشتن بیشتر بازیکنان ملی‌پوش فکر می‌کنید چه تعاملاتی باید بین فدراسیون و باشگاه‌ها صورت بگیرد؟

الان تیم ملی در اولویت است چرا که جام جهانی بزرگترین رویداد ورزشی است اما باید بپذیریم باشگاه‌ها هم برای بازیکن خود هزینه می‌کنند و می خواهند در کموقع نیاز از آنها استفاده کنند. بنابراین در این شرایط بهترین راه یک تعامل واقعی میان باشگاه‌ها و تیم ملی است که با کمک فدراسیون فوتبال باید محقق شود.

* پرسپولیس هم این روزها شرایط بسیار خوبی را در لیگ سپری می‌کند. وضعیت این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

واقعا شرایط این تیم خوب است و تیم بسیار خوبی را می‌بینیم. باید از کادر فنی، بازیکنان و مدیریت باشگاه به خاطر ایجاد چنین تیم و شرایطی تشکر و قدردانی کنیم.

* گفته شده قرار است به عضویت هیات مدیره پرسپولیس درآیید. آیا با شما برای عضویت در هیات مدیره صحبت شده است؟

تا به امروز که هیچ صحبتی با من نشده خودم هم قصد ندارم به فوتبال ایران برگردم چرا که با باشگاه هامبورگ قرارداد دارم و باید در آلمان بمانم.

* مدتی است صحبت‌های زیادی پیرامون فساد در فوتبال می‌شود. علی کریمی هم در این باره مسائل زیادی را مطرح کرد. نظر شما درباره صحبت‌هایی که علی کریمی مطرح کرده چیست؟

سال‌هاست که درباره فساد در فوتبال صحبت می‌کنیم و هیچ وقت اتفاقی رخ نداده است. اگر قرار است با این موارد مبارزه شود باید گام‌های موثری برداشته شود. با صحبت کاری حل نمی‌شود.

* اگر بخواهید در یک کلام بگویید که ایران شانس صعود در گروهش را دارد یا خیر چه پاسخی می دهید؟

واقعا کار سختی است اما اگر تلاش‌مان را انجام دهیم می‌توانیم به صعود امیدوار باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار