دانش آموزان خراسانی در جشنواره جوان خوارزمی خوش درخشیدند
کد خبر: ۵۳۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 14 December 2017

به گزارش تابناک : رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان خراسان رضوی گفت: پنج دانش آموز این استان موفق به کسب رتبه برتر کشور در نوزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی شدند.

محمدمهدی مومنی افزود: بر این اساس متین مولودیان در گروه هنر از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید هاشمی نژاد 1، مسعود رشیدپوردر گروه مکانیک از دبیرستان غیردولتی امام رضا(ع) و علی نوروزی در گروه کشاورزی و منابع طبیعی از دبیرستان غیردولتی بعثت دانش آموزان برتر در این دوره از جشنواره شده اند.
وی ادامه داد: همچنین نجمه رضایی بلان از دبیرستان نمونه دولتی مهشید مصلی نژاد مشهد و مهنازالسادات دانشمند از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان 1 هر دو در گروه زبان و ادبیات فارسی دیگر دانش آموزان برتر هستند.
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان خراسان رضوی گفت:726 طرح به دبیرخانه استانی این دوره از جشنواره در استان ارسال شد. 544 طرح از این تعداد به مرحله دفاع حضوری استانی دعوت شد که از میان آنها 129 طرح به عنوان منتخب خراسان رضوی به دبیرخانه کشوری ارسال شد و در نهایت 55 طرح از سوی 59 دانش آموز طراح از خراسان رضوی وارد مرحله دفاع حضوری شد و خراسان رضوی با کسب پنج رتبه از بین 30 طرح برگزیده در سطح کشور موفق به کسب جایگاه دوم کشور در جشنواره جوان خوارزمی شد.

جشنواره خوارزمی به منظور فراهم کردن زمینه های مساعد و لازم برای حضور گسترده دانش آموزان در عرصه پژوهش، نوآوری، ابتکار، اختراع و همچنین تبلیغ، ترویج و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری در بین آنان، رشد کمی و کیفی طرحها برگزار می شود.





منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار