رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهلران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون زمینه اشتغال 918 نفر در کارگاه های تولیدی این شهرستان فراهم شده است.
کد خبر: ۵۳۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ 16 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس بیش بهار  اظهار کرد: مشاوره و توانمندسازی ، سازماندهی و ایجاد بستر اشتغال برای 300 نفر از کارجویان بخش تعاون صورت گرفته و در این مدت 6 نفر از تسهیلات حوزه تعاون استفاده کرده اند.
 
وی یکی از برنامه های دولت به منظور تقویت اشتغالزایی را طرح کارورزی ذکر کرد و افزود: طرح کارورزی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید در راستای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است که در این طرح، حقوق و حق بیمه کارورز توسط دولت پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای کارفرما ندارد.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهلران تاکید کرد: 70 نفر نیز در این شهرستان هم اکنون در حال گذراندن دوره های کارورزی هستند و بدین منظور به بخش های خصوصی معرفی شده اند.
 
بیش بهار از رسیدگی به 145 پرونده در مراجع حل اختلاف این اداره خبر داد و گفت: همه این پرونده ها منجر به صدور رای شده اند و هشت درصد آنها منجر به صلح و سازش شده است.
 
وی تعداد کل مقرری بگیران این شهرستان را 4٩ نفر اعلام کرد و افزود: امسال ٢6 نفر برقراری بیمه بیکاری صورت گرفته و در مجموع ٣٨ نفر جهت شرکت در کلاس های آموزش در رشته های مختلف به اداره فنی و حرفه ای شهرستان معرفی شده اند.
 
بیش بهار با اشاره به 529 مورد بازرسی از واحدهای کارگری بصورت ادواری و موردی گفت: هشت مورد آموزش نیز در راستای ایمنی عمومی برای واحدهای کارگری برگزار شده است.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهلران با اشاره به فعالیت 340 تعاونی تولیدی ، توزیعی و خدماتی در این شهرستان گفت: هم اکنون اطلاع رسانی در جهت مشاغل خانگی، طرح اشتغالزایی روستایی، اشتغالزایی فراگیر با بهره کم در دستور کار است و امیدواریم با مشارکت مردم و همکاری و همدلی دستگاه های اجرایی بتوانیم رونق بخشیدن به کسب و کار پایدار زمینه اشتغالزایی را فراهم کنیم.
 
گفتنی است سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مراجعه و آمادگی خود را برای اشتغال یا جذب متقاضیان اعلام کنند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار