اداره کل آموزش وپرورش استان در واکنش به این مطلب با ارسال جوابیه ای خواستار انتشار آن درسایت شده است .این رسانه در اجرای قانون مطبوعات عین جوابیه را بشرح ذیل منتشر می نماید
کد خبر: ۵۴۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 18 December 2017

اخبار روز ایلام

تابناک ایلام :: روز گذشته با انتشار مطلبی تحت عنوان "دست آموزش وپرورش ایلام در جیب سرویس مدارس "به انتقاد از برنامه این ادراه کل در راستای اخذ مبالغی از رانندگان سرویس مدارس پرداخت .
 
 
 
اداره کل آموزش وپرورش استان در واکنش به این مطلب با ارسال جوابیه ای خواستار انتشار آن درسایت شده است .این رسانه در اجرای قانون مطبوعات عین جوابیه را بشرح ذیل منتشر می نماید:
 
 
به نام خدا
 
 
مدیر محترم کانال خبری تابناک ایلام

 باسلام و احترام – با توجه به انتشار خبری با کد 539397 در تاریخ 25 آذر 1396 با عنوان (( دست آموزش و پرورش  در جیب سرویس های مدارس!)) در آن کانال خبری، شایسته است پاسخ زیر جهت آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی در همان صفحه و کانال خبری منتشر گردد.

 تغییر و تحولات عصر حاضر در زمینه های مختلف تکنولوژی، صنعت و به ویژه توسعۀ امور شهری در ابعاد گوناگون موجب شده که رفت و آمد دانش آموزان به خصوص در شهرهای بزرگ  و پرجمعیت از دغدغۀ اولیا و دست اندرکاران تعلیم و تربیت گردد. لذا آموزش و پرورش به منظور ساماندهی حمل و نقل دانش آموزان از طریق کمیسیون مرتبط در هیئت محترم دولت پیگیری های لازم را معمول داشته و نهایتا در سال 1387 آیین نامۀ اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مدارس توسط هیئت محترم دولت تصویب و طی نامۀ شماره 22/2909/107 مورخ 23/6/1387 به استان ها ارسال شده است. همچنین توسط  کارگروه موضوع مادۀ 19 آیین نامه مزبور متشکل از نمایندگان وزارتخانه های کشور، راه و ترابری و آموزش و پرورش دستورالعمل مربوطه تهیه و تدوین گردیده که با امضای وزیر محترم کشور با شماره 37/3/1/88127 مورخ 14/5/1388 طی نامۀ شماره 22/2295/107 مورخ 1/6/1388 با امضای مقام عالی وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا به استان ها ابلاغ شده است.

 از طرفی کارگروه مادۀ 18 استان متشکل از نمایندگان آموزش و پرورش استان، پلیس راهور استان، نمایندۀ مدیریت شهری استانداری، نمایندۀ اولیای دانش آموزان، نمایندۀ مدیران مدارس و سایر مدعوین از نهادها و ارگان های مرتبط با موضوع، از قبیل: تعزیرات حکومتی، فرمانده پلیس راه استان، نمایندۀ شهرداری ایلام، ادارۀ اماکن نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان تاکسی رانی، رئیس سازمان اتوبوس رانی، نمایندۀ مدارس دارای سرویس حمل و نقل و نمایندگان رانندگان سرویس ها در تاریخ 11/5/1396 در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل جلسه داده و فرایند ساماندهی و فعالیت سرویس های حمل و نقل دانش آموزان استان را مورد بررسی و اقدام قرار داده اند.  
 
بر اساس دستورالعمل های یاد شده، این کارگروه در تمامی شهرستان ها و مناطق تابعۀ استان و همچنین مدارس دارای سرویس حمل و نقل تشکیل گردیده و بر امر حمل و نقل دانش آموزان و سرویس ها نظارت می نمایند. شایان ذکر است که هزینۀ سرویس های دانش آموزی در تمام مناطق روستایی استان از محل اعتبارات آموزش و پرورش و کمک اولیا ی دانش آموزان پرداخت می شود( بجز شهر ایلام)..

 امر ساماندهی و نظارت بر فعالیتسرویس های حمل و نقل دانش آموزی، بسیار سخت و طاقت فرساست و از طرفی انجام آن خارج از وظایف ذاتی و حیطۀ کاری تعریف شده برای مدیران محترم مدارس است و بیش از اندازه وقت و انرژی همکاران محترم ما را به خود اختصاص می دهد، بنابر این در بندهای 1 و 6 فصل دوم اساسنامه اختیاراتی برای کارگروه های استان و شهرستان مبنی بر اختصاص مبلغی ناچیز از محل درآمد سرویس ها در نظر گرفته است که فقط شامل کسانی است که امور مربوطه را به انجام می رسانند که همکاران ما بعضا از دریافت آن خودداری می نمایند و این مبلغ ناچیز صرف تشکیل جلسات کارگروه ها، تشکیل پرونده برای تمامی رانندگان سرویس ها، تشکیل کارگاه آموزشی جهت رانندگان محترم، تهیۀ برچسب خودرو ها و معرفی به اماکن قانونی جهت دریافت مجوز و... می شود. اکنون خود قضاوت کنید که کدام دست آموزش و پرورش در جیب رانندگان است ضمناً اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام آمادگی دارد قبل از نشر هرمطلبی درجراید و کانال تلگرامی  توضیحات و مستندات قانونی اقدامات خود را ارائه نماید تا زمینه ی اعتماد مردمی و آگاهی مدیران رسانه ها  فراهم گرددو مانع  نشر اطلاعات و گزارشات ناقص، یک جانبه گردد. بی شک انتشار خبرهای ناقص و یک جانبه نه تنها موجب سلب اعتماد مردم از نهادها و سازمان های می شود بلکه به مرور زمان از اعتماد عمومی به  رسانه ها خواهد کاست.

      در ضمن  چند قطعه عکس مربوط به تشکیل کارگروه ها، کارگاه های آموزش برای رانندگان، تهیه و نصب برچسب و... جهت اطلاع و انتشار به پیوست ارسال می گردد.
                                               روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام 
 
 
توضیحات سایت :
لازم است به اطلاع مدیر محترم روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان برساند که آن چیزی که باعث سلب اعتماد مردم از دستگاهها شده وبه نارکارمدی برخی نهادهای کشور دامن زده است ،همین اقدامات خلاف قانون وسوء تعبیر از بخشنامه ها ودستورالعمل های صادره از مقامات مافوق است.
 
رسانه تنها براساس رسالت خود برای پیشگیری از اجحاف در حق مردم وکاهش نارضایتی آنان از دستگاههای حاکمیتی و همچنن افزایش اعتماد مردم مبادرت به خبررسانی و درج مطالبی از این دست می نماید،چیزی که عیان است آموزش وپرروش از فلسفه اصلی خود یعنی آموزش وپرورش رایگان و ارجای اصل قانون اساسی یعنی آموزش رایگان فاصله گرفته است.
 
مدیر محترم روابط عمومی بجای اینکه نگران سلب اعتماد مردم ارز رسانه ها شوند بهتر است بصور ت شفاف به این سوال پاسخ دهند که مگر ستاد ساماندهی سرویس مدراس چه کار شاقی انجام می دهند که علاوه بر حقوقی دریافتی از دولت ،باید از جیب رانندگان سرویس های مدراس حق الزحمه دریافت نمایند؟
 
واضح ومبرهن است آشفته شدن از مطلبی که بصورت عینی رانندگان سرویس ها و اولیاء داشن آموزانی که بصورت مستمر برای کمک به مدراس وپرداخت هزینه ها یک دستشان درجیب قرار دارد وکاملا ملموس است  ،چیزی از اصل موضوع نمی کاهد ،دوستان روابط عمومی بهتراست بجای فرافکنی و احاله موضوع به دستورالعمل هایی که کلی نقد برآنها وارد است ،بصورت شفاف به تمامی ابهامات پاسخ دهند.
 
مضافا اینکه در حالی که روابط عمومی آموزش و پرورش از رسانه ها و کانال هال تلگرامی خواسته است قبل از انتشار مطلب اطلاعات مورد نیاز را  از آموزش و پرورش دریافت نمایند ،گویا خودشان فراموش کردند قبل از تنظیم این مطلب اطلاعات مورد نیاز از مدیر روابط عمومی دریافت و وی سوءاستفاده ی مدیران مدارس از بند های دستور العمل ساماندهی سیرویس های مدارس را دلیل اخذ مبلغی از رانندگان سرویس عنوان نمودند.
 
بنابرین با تایید این اقدام خلاف قانون از سوی مدیر روابط عمومی ،دیگر جای برای ارسال جوابیه و یا تکذیب این مطلب باقی نمانده است .توصیه می شود برای جلب اعتماد عمومی و بیرون نزدن دم خروس ادعاها کمی شجاعت و صداقت را چاشنی مواضعه مان بنمایم .
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار