مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قزوین:
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قزوین بیان کرد :ناپایداری سیاست های اقتصادی به پدیده قاچاق کالا دامن می زند
کد خبر: ۵۴۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 18 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری ،یوسف جهانی پور در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان توام با برکت معنوی و دستاوردهای عمرانی فراوانی بود که با افتتاح آنها تحول خوبی در بخشهای کشاورزی، صنعتی، ورزشی، فرهنگی و راه ایجاد شده است.
جهانی پور بیان کرد: بیمارستان ولایت، استادیوم ۱۵ هزار نفری، جاده قزوین به الموت و تنکابن از مهمترین مصوبات سفر رهبری است که مردم استان از فواید آن برخوردار شده اند.
وی بیان کرد: قاچاق کالا و ارز در جامعه جرم تلقی می شود و پیامدهای ناگواری هم دارد که ترویج فرهنگ مصرف گرایی و تجمل گرایی، فساد اداری، افزایش نرخ بیکاری و مشاغل کاذب و سلب اعتماد مردم از آن جمله است.
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قزوین گفت: کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی استان و جلب مشارکت همه دستگاههای اجرایی در کاهش قاچاق کالا موثر است.
جهانی پور یادآورشد: اگر بخواهیم با این پدیده مقابله کنیم باید همه ارگانهای ذیربط مشارکت کنند و خانواده، مدرسه، رسانه ها، نیروی انتظامی، وکلای دادگستری در کنار توجه به قوانین و مقررات باید مورد استفاده قرار گیرد تا به نتیجه برسیم.
وی اضافه کرد: ناپایداری سیاست اقتصادی و فرهنگ مصرف و تبلیغ کالاهای خارجی به پدیده قاچاق کالا دامن می زند و نوعی سلطه گری را بر کشور حاکم می کند که باید هوشیار باشیم و بدانیم بی توجهی به این موضوع می تواند هزینه های سنگینی به کشور تحمیل کند.
جهانی پور تصریح کرد: استان قزوین با داشتن جایگاه مناسبی در صنعت، کشاورزی و تاریخ و گردشگری در مسیر عبور ۱۱ استان کشور است و هر چند شاید مقصد کالای قاچاق نباشد اما در مسیر ترانزیت آن است که باید بتوانیم در مبارزه با قاچاق کالا قاطعیت بیشتری نشان دهیم.
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قزوین اظهارداشت: کنترل نشدن مبادی ورودی و خروجی استان می تواند قاچاق کالا را تشدید کند لذا باید در این زمینه نیز با جدیت بیشتری وارد عمل شویم.
در این جلسه مسئولان دستگاههای اجرایی گزارشی از اقدامات انجام شده در کارگروههای تخصصی ارائه کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار