دوستان رسانه ای قدری مهربانانه تر برخورد کنند؛
براساس قرائن موجود ،این تجمع با تحریک مسئولین ومدیران محلی صورت گرفته و این مدیران می توانند به جای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و پیگیری این مطالبه کشاورزان از مبادی ذیربط ،از احاله موضوع به پایتخت و تحمیل هزینه های مضاعف به این قشر زحمت کش وآسیب پذیر خودداری نمایند.
کد خبر: ۵۴۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 19 December 2017

تابناک ایلام::از همان روز اولی که کلنگ سدونیروگاه سیمره در شهرستان بدره بر زمین زده شد ،موضوع تملک اراضی قرار گرفته در مخزن این سد به عنوان بزرگترین چالش منطقه ای در مسیر کار وفعالیت این سد قرارگرفت . پس از پایان عملیات اجرایی سد و آغاز آبگیری مخزن آن ،بخش اعظمی از اراضی وباغات کشاورزان شهرستان های بدره وسیروان وهمچنین بخشی از روستاهای شهرستان کوهدشت لرستان به زیر آب رفت  وبسیاری از روستاها نیز ابلاغ تخلیه دریافت نمودند.

تاکنون جلسات و نشست های مختلفی در راستای پرداخت حق حساب کشاورزان این منطقه برگزار شده ،اما مردم این منطقه سالها پیش به بهانه ناچیز بودن مبلغ خسارت تعیین شده ،به اعتبارات تخصیص یافته دست رد گذاشته ومسئولین مرتبط ناچار شدند اعتبارت فوق را صرف تملک اراضی کشاورزان روستاهای شهرستان کوهدشت نمایند.

آخرین نشست بررسی پرداخت خسارت وتملک اراضی ،با حضور دکتر جلال میرزایی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی ومسئولین سدو نیروگاه سیمره در محل سد برگزار و پیگیری ها تا حصول نتیجه مداومت دارد.

روز گذشته نیز درراستای پیگیری این مطالبه به حق ،جمعی از کشاورزان خسارت دیده از اجرای سدونیروگاه سیمره ،بدون اعلام قبلی به نمایندگان ، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع و مطالبه خسارت خود از مسئولین وزارت نیرو وپیگیری آن از سوی نمایندگان مجلس را خواستار شدند.

در حالیکه دکتر جلال میرزایی نماینده استان درمجلس شورای اسلامی بدون اطلاع از حضور این کشاروزان در مقابل مجلس ، همپای دیگر نمایندگان در دستگاه تقنینی ،سرگرم بررسی و چکش کاری لایحه بودجه 97 در کمیسیون تلفیق بود ،برخی بدون اطلاع از این حقیقت ، عدم دیدار میرزایی با کشاورزان تجمع کننده را در میان فضای مجازی وکانالهای تلگرامی در بوق وکرنا نمودند.

این درحالیست به محض اطلاع نماینده استان از این موضوع ،امروز درجلسه ای فوری با معاون وزیر نیرو ،مطالبه کشاورزان زیاندیده بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت . معاون وزیر نیز قول دادند که بزودی پرونده تملک اراضی کشاورزان خسارت دیده وپرداخت مطالبات آنان بسته خواهد شد.

مضافا اینکه براساس قرائن موجود ،این تجمع با تحریک مسئولین ومدیران محلی صورت گرفته است .به این مدیران توصیه می شود به جای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و پیگیری این مطالبه کشاورزان از مبادی ذیربط  ،از احاله موضوع به پایتخت و تحمیل هزینه های مضاعف به این قشر زحمت کش وآسیب پذیر خودداری نمایند.

دفتر جلال میرزایی نیز در تماس با این رسانه وشرح ماوقع ،از دوستان رسانه ای و کانالهای تلگرامی خواست بدون اطلاع از حقایق ،با کنار گذاشتن نامهربانی ،از انتشار مطالب خلاف واقع که در بین افکار عمومی تلاشهای نماینده استان درراستای پیگیری امورات مهم ، نظیر بودجه واعتبارات وهمچنین پیگیری های مکرر وی درزمینه مطالبه حقوق کشاورزان زیاندیده ناشی از اجرای سد ونیروگاه سیمره را تحت شعاع قرار می دهد پرهیز کنند..هرچند تلاشهای ثمربخش نماینده فهیم استان در سطح ملی ،هرگز بر کسی پوشیده نخواهد ماند.

شایان ذکراست پروژه سد ونیروگاه سیمره یکی از مهمترین بزرگترین طرحهای وزارت نیرو دراستان ایلام است . این سد در بخش هندمینی از توابع شهرستان بدره احداث شده که مطالعات اجرایی آن با هدف تولید انرژی برق آبی در سال 1372 آغاز و سرانجام اوایل سال جاری باهدف تولید انرژی آبی به میزان 804گیگاوات ساعت در مدار بهره برداری قرار گرفت.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار