یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اینکه دولت خواسته باشد نسبت به حامل‌های انرژی افزایش قیمتی را در نظر گیرد، در حال حاضر در حد گمانه‌زنی است.
کد خبر: ۵۴۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 23 December 2017
به گزارش تابناک : جلال میرزایی با اشاره به مباحث اخیر مربوط به افزایش قیمت بنزین بر اساس لایحه بودجه 97، اظهار کرد: دولت مجوزی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی خواسته اما اینکه به کدام یک از حامل‌های انرژی این افزایش تعلق گیرد در حد گمانه‌زنی است.

وی افزود: بعید می‌دانم مجلس خواسته باشد قیمت خاصی را در بودجه مشخص کند. نمونه آن را ما در مجلس هفتم هم داشتیم که طی برنامه پنج ساله چهارم قرار بود در مدت پنج سال قیمت حامل‌های انرژی واقعی و به فوب خلیج‌فارس برسد. بنابراین مجلس نسبت به این موضوع ورود کرد و طرحی را تحت عنوان تثبیت قیمت‌ها تصویب کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس همچنین بیان کرد: همه ما مشکلات دولت را می‌دانیم و باید منتظر باشیم تا کمیسیون‌های تخصصی مجلس به ویژه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، این موضوع را بررسی کرده و به جمع‌بندی برسند.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال مسئولیت قیمت‌گذاری در حوزه بنزین بر عهده دولت است و اکنون هم که این موضوع مطرح شده به این دلیل است که دولت قصد دارد بازخوردهای سطح عمومی جامعه را مشاهده کرده و پس از آن تصمیم‌گیری کند.

میرزایی در پایان اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که برخی از نمایندگان پیشنهاداتی را در این زمینه به لایحه بودجه داشته باشند اما باید تا زمان بررسی بودجه در مجلس منتظر ماند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار