علی اصغراسدی- مدیر مسئول تابناک
کد خبر: ۵۴۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 25 December 2017

 

این روز ها حرکات وتشنج آفرینی های  محمود احمدی نژاد و اعوان وانصار کم شمار وی در قالب بست نشینی و انتشار کلیپهای حاوی اتهاماتی بر علیه رییس قوه قضاییه ،بخشی از افکار عمومی و انرژی مسئولین طراز اول جمهوری اسلامی را به خود معطوف نموده است.

رییس جمهور پیشین کشورمان در حالی اتهاماتی را برعلیه مقامات قضایی کشور خصوصا رییس قوه قضاییه مطرح می کند که به گفته دادستان کشور ،اتهامات بسیار سنگینی مالی و تخلفات عدیده از اجرای قوانین ومقررات متوجه وی می باشد و بسیاری از صاحبنظران تحرکات اینچنینی را برنامه ای برای فرار از رسیدگی های قضایی قلمداد می کنند.

در جایی نیز دادستان تهران اقدامات اخیر رییس جمهور سابق کشورمان در راستای مطرح شدن در فضای سیاسی واجتماعی کشور عنوان نموده وگفته است : برخی دوست دارند به هر طریق که شده خود را مطرح نمایند اما امروز که به کیان دستگاه قضایی حمله کرده‌اند، تأکید می‌نمایم که دستگاه قضایی در خط مقدم مبارزه با فساد بوده و همواره سعی بر این داشته‌ایم که از خط انصاف خارج نشویم، اما تسلیم فشارهای وارده از سوی عده‌ای با هدف حمایت از افراد متخلف یا جریان‌های فکری انحرافی، فرقه‌گرایی و جناحی‌گری نخواهیم شد. و اگر تصور کرده‌اند که با چنین هجمه‌هایی بر قوه قضاییه،  قضات قلم‌ها را زمین می‌گذارند، اشتباه کرده‌اند.

جعفری دولت‌آبادی این را که شخصی ادعا کرده است هشتاد میلیون نفر نزدیکان وی هستند نوعی توهم خواند و با اشاره به این‌که مردم داوران منصفی هستند، افزود: با این اقدامات سخیف، مردم به‌تدریج درمی‌یابند که چه‌کسانی همراه انقلاب و پشتیبان کشورند و چه‌کسانی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. مردم خدمتگزاران خود را به‌خوبی می‌شناسند و چنین گزافه‌هایی تأثیری بر عزم دستگاه قضایی در مقابله با مفسدان نخواهد داشت.

اگر چه دستگاه قضایی اخیرا حکم برخی از اطرافیان را محمود احمدی نژاد را صادر وبه آنها ابلاغ نموده ،اما اینکه دادستان کل کشور در سخنان یکماه پیش خود برخی از تخلفات رییس جمهور سابق کشور ر ابرشمرده وچرا تاکنون اقدام  قانونی در برخورد با  کلکسیون تخلفات ادعایی  وی و یارانش معمول نشده است ،سوالیست که مسئولین دستگاه قضا باید به آن پاسخ دهند .

دادستان کل کشور باپرداختن به برخی از این تخلفات  عنوان داشته است : کسی که مدیریت عالی کشور را عهده دار بوده است، و خصوصا در چهار سال دوم مدیریتش مجموعه‌ای و به قول امروزی‌ها کلکسیونی از نقض قوانین، قانون گریزی، خلاف قوانین عمل کردن و عدم ابلاغ قوانین مصوب که بیش از 40 قانون را اعلام نکرد و رئیس مجلس اعلام کرد، را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه شناسنامه او از مقابله با رهبری در موارد متعدد مشحون است، گفت: قهر کردن و یازده روز خانه نشینی و رها کردن دولت، بوسه بر تابوت یک کافر ملحد زدن، مادر چاوز را در بغل گرفتن و بوسه بر گونه‌هایش زدن، اهانت به مراجع تقلید، مکرر دروغ گفتن، جابجایی اعتبارات که می‌توان از دیوان محاسبات پرسید و صدای مجلس و دستگاه قضایی نیز بلند شد از جمله این موارد است و آن وقت فردی با شناسنامه‌ای اینچنینی امروز اینگونه در عرصه مقابله با قوه قضائیه قرار گرفته و این اهانت و جسارت ها و توهین‌ها را بیان می‌کند و آیا این اخلاق اسلامی و دفاع از حقوق مردم است و در لباس دفاع از حقوق مردم آیا این درست است؟

نکته جالب درسخنان رییس جمهور سابق و مقامات قضایی وهمچنین برخی از بزرگان سیاسی و تریبون داران کشور که به تامل بیشتری نیاز دارد ،مساوات وبرابری همه افراد جامعه در برابر قانون است که در این پرونده خاص مورد غفلت ویا بی توجهی قرار گرفته است . در حالی که قانون همه افراد جامعه را در خصوص جرائم وتخلفات یکسان می داند ،چرا باید برخی از بزرگان سیاسی موضوع حکمیت در بین دستگاه قضایی و فردی را مطرح نمایند که کلی اتهامات متوجه اوست ؟

این درحالیست که سخنگوی دستگاه قضایی کشور در نشست خبری روز گذشته با اصحاب رسانه  از سویی مبادرت  به رد پذیرش هرگونه حکمیت در بین دستگاه قضایی ورییس جمهور سابق نموده  ،اما از سویی دیگر در خصوص تعلل در برخورد با اتهامات احمدی نژاد عنوان داشته است که "برای عدم برخورد با وی  حکمتی وجود دارد که این حکمت هم بزودی مشخص می‌شود"

همه می دانیم که اگر یک فرد عادی یا به قول یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،اگر خبرنگاری موضوعی را در سایتی منتشر نماید ،دستگاه قضایی فورا به اتهامات متعدد وی را روانه زندان می کند ،اما برای فردی که در دوران صدراتش بدلیل برخی اقدامات فراقانونی ،اتهاماتی متوجه اوست و این روزها با مضحکه گرفتن قانون ،کشور را صحنه عریده کشی ها واتهام زنی های خود برعلیه مقامات نموده است ،براحتی می چرخد وتازه اینکه برخی از بزرگان با عبور از قانون حکمیت را مطرح وبرخی نیز حکمت را به قانون پیوست کرده اند!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار