یک مقام مسوول خبر داد؛
با راه اندازی مرحله نخست واحد آلکیلاسیون شرکت پالایشگاه آبادان، تولید سوخت بنزین سبز از روز گذشته اغاز شد و روزانه ۵۵۰ هزار لیتر بنزین الکیلیت با اکتان ۹۶ (بنزین سبز) تولید می‌کند.
کد خبر: ۵۴۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹ 26 December 2017

به نقل از وزارت نفت، اصغر رمضانی، رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت آبادان اعلام کرد: دستاورد راه اندازی واحد راهبردی آلکیلاسیون، تولید بنزین باکیفیت با اکتان ۹۶ است.

وی با بیان این‌که در پی بروز مشکل مکانیکی در واحد بازیافت اسید سولفوریک پالایشگاه و نبود امکان بازیافت اسید مصرفی واحد الکیلاسیون از چهار سال گذشته واحد الکیلاسیون نیز به اجبار از سرویس خارج شد، افزود: از زمان خرید تجهیزات این واحد بیش از ۶ سال می گذرد که متاسفانه تاکنون بدون استفاده مانده بود، اما پس از تغییرات مدیریتی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‍‌های نفتی، معاون وزیر نفت طی حکمی به بنده ماموریت ویژه دادند که با حضور مستمر در پالایشگاه آبادان این واحد را به مرحله تولید برسانیم.

این مقام مسوول ادامه داد: با همکاری و همفکری بی نظیر همه مدیران، متخصصان و به ویژه کارکنان زحمتکش و خدوم بخش های مختلف پالایشگاه آبادان با بحث و بررسی‌های لازم و نگاه به منابع موجود ابتدا برنامه مدونی جهت راه اندازی این واحد تهیه و بر اساس برنامه و نظارت‌های مستمر از این پروژه از دیروز این واحد وارد مدار تولید شد. این واحد هم اکنون عملیاتی شده و روزانه ۵۵۰ هزار لیتر بنزین الکیلیت با اکتان ۹۶ (بنزین سبز) تولید می‌کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت آبادان تاکید کرد: با تولید این فرآورده با ارزش، C۴ موجود در محصول گاز مایع تبدیل به بنزین می‌شود و افزون بر آن ارتقای جنبه‌های زیست محیطی نیز از اهداف موردنظر در این طرح است.

 طبق استانداردهای جهانی، بنزین یورو ۴ دارای اکتان ۹۱ تا ۹۵ است.

 

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار