مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی در سال جاری به هر صندوق خرد زنان عشایر متقاضی دریافت وام در استان به منظور تکمیل زنجیره تولید مشاغل خانگی عشایری پرداخت می شود.
کد خبر: ۵۴۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 28 December 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛علی سلیمی اظهار کرد: در این صندوق های خرد زنان عشایر استان با شرکت در کلاس های آموزشی و دریافت تسهیلات یا کمک های بلاعوض به عنوان سرمایه با مهارت ها و شیوه های نوین خیاطی، پرورش دام، مرغ محلی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، ... آشنا شده و به انجام این حرفه ها مشغول می شوند.

وی در مورد اهداف ایجاد این صندوق ها افزود: با عضویت زنان در این صندوق های خرد و انجام مشاغل خانگی علاوه بر و کسب درآمد، میزان توانمندی جامعه عشایر به ویژه در حوزه زنان افزایش می یابد و همچنین آنها به یادگیری مهارت های مختلف مورد علاقه خود در زمینه های مختلف دام، طیور، صنایع دستی می پردازند و مسائل فرهنگی، بهداشتی و دینی را فرا می گیرند.

سلیمی یادآور شد: در استان ایلام هم اکنون پنج صنودق خرد زنان عشایر در شهرستان های ایوان، ایلام، دره شهر، چرداول و سیروان با جمعیت 168 نفر عضو فعال است و به زودی نیز در شهرستان بدره ششمین صندوق راه اندازی می شود.

وی در خصوص سرمایه صندوق ها نیز یادآور شد: در هر صندوق بخشی از سرمایه توسط اعضا به عنوان آورده تامین می شود و مبلغی نیز به عنوان کمک بلاعوض از سوی اداره کل امور عشایری به این صندوق ها تزریق می شود که سال گذشته به این صندوق ها مبلغی بیش از 120 میلیون ریال داده شد.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار