در جلسه شورای اداری استان اتفاق افتاد:
گلایه های ردوبدل شده وواکنش رییس دستگاه قضا به سخنان آن حاوی نکاتی است که باید مورد توجه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. مهمترین وبرجسته ترین نکته قابل تامل آن ، نمایش دست خالی نمایندگان استان از اطلاعات حوزه های امنیتی وحفاظتی است .
کد خبر: ۵۴۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 29 December 2017

تابناک ایلام ::روزهای پایانی هفته اخیر ،آیت الله آملی لاریجانی میهمان استان ایلام بود. رییس قوه قضاییه که دراین سفر دو روزه، بسیاری از معاونین و مدیرن ارشد دستگاه قضایی را برای بررسی ورفع مشکلات مرتبط با دستگاه تحت امر خود به استان ایلام گسیل داده بود ،مهمترین هدف سفر خود به استان را جبران کاستی ها دستگاه قضا عنوان کرد.

قبل از پرداختن به  دستاوردها وحاشیه های این سفر مهم لازم است این نکته مهم را یاد آوری نماییم ،که سفر مدیران ارشد کشور در هر سطح وپایه ای به استان و مواجهه چهره به چهره مردم ومسئولین با آنان ،فرصت مناسبی برای ارایه اطلاعات درست ومنطقی از وضعیت استان وطرح مطالبات مردم و کاستی ها و چالش های متعدد موجود درمسیرتوسعه استان به حساب می آید که مسئولین استان نباید براحتی این فرصت ها را از دست بدهند.

سفر دو روز پیش رییس دستگاه قضا از حیث جایگاه قوه قضاییه در نظام و شخص رییس دستگاه را می توان یکی از مهمترین سفرهای یک مقام ارشد کشوری  به استان  تلقی کرد .برنامه ریزی درست واصولی برای بهره گیری و کسب نتیجه مطلوب از آن از طریق مطالبه گری واقعی و طرح مشکلات ودغدغه ها واقعی استان  می تواند برای آینده استان بسیار مطلوب ومثمر ثمر واقع شود .کما اینکه ،گزارش پایانی این سفر از منافع سرشار آن برای استان حکایت داشت.

اما باوجود تمامی موارد گفته شده ،این سفر مهم وتاثیر گذار در روز اول خود از حاشیه های مهمی برخوردار بود که متاسفانه خالق هر دو حاشیه تلخ آن نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بودند.حاشیه اول آن در ساعت آغازین سفر توسط شادمهر کاظم نماینده استان د رمجلس شورای اسلامی رقم خورد. موضوع از این قرار بود که با وجودتمهیدات حفاظتی وامینتی اندیشیده ،هیچکدام از مسئولین ارشد استان و رسانه ها ، بدون در اختیار داشتن کارت تردد حفاظتی توان عبور از حلقه های حفاظتی را نداشتند.

کاظم زاده که قصد داشت بودن کارت تردد از مسیر تعیین شده برای حضور در مراسم ادای احترام به شهدای گمنام حضور یابند ،با مقاومت نیروهای حفاظتی روبرو شد ونتوانست دراین برنامه شرکت نماید.این موضوع قهر وخشم کاظم زاده را بدنبال داشت .نهایتا پس از صدور کارت ،وی توانسنت در برنامه دیدارریس قوه با خانواده ایثارگران استان حضور یابد واز قضا چند دقیقه ای هم سخنران برنامه بود.

نماینده استان فرصت داده شده برای طرح مسایل را برای گله مندی از دستگاه قضایی مغتنم شمرد واز نحوه برخورد تیم حفاظتی و امنیتی رییس قوه قضاییه به شدت گلایه نمود.

حاشیه دوم نیز در غروب همانروز ،آن هم در جلسه شورای اداری استان که باحضور رییس قوه قضاییه در  استانداری  ایلام تشکیل شد، توسط سلام امینی دیگر نماینده استان رقم خورد .سلام امینی نیز در سخنان خود در جلسه شورای اداری ،از نحوه برخورد تیم حفاظتی وامنیتی دستگاه قضایی لب به گلایه گشود وگفت : برخورد محافظین با مسئولین استان مناسب نیست، گویا فرمانده سپاه استان به همین خاطر درجلسه حاضر نشده اند.

رییس قوه قضاییه نیز در سخنانی به گلایه های امینی واکنش نشان داد وگفت:اینجا جای خوبی برای رای جمع کردن نیست .شما نباید این مسایل حاشیه ای را در این جلسات مطرح کنید.صبح هم آقای کاظم زاده در نشست دیگری به این موضوع اشاره داشتند.شما نمی خواهد بجای برادران سپاه صحبت کنید ، یگان حفاظت  قوه قضاییه از نیروهای سپاه هستند.

گلایه های ردوبدل شده وواکنش رییس دستگاه قضا به سخنان آنان  حاوی نکاتی است که باید مورد توجه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. مهمترین وبرجسته ترین نکته قابل تامل ، نمایش دست خالی نمایندگان استان از اطلاعات حوزه های امنیتی وحفاظتی است .چراکه نمایندگان محترم مجلس حداقل باید به این موضوع اشراف داشته باشند که وظایف تیم های حفاظتی شخصیت های نظام ،موضوع تعریف شده ای است که توسط عالی ترین دستگاه امنیتی کشور یعنی شورای عالی امنیت ملی سطح بندی وابلاغ می شود.

تیم های حفاظتی با تعریف امنیتی و حفاظتی و طرح های هایی که در این زمینه دارند ،حتی شخصیت های تحت حفاظت را ملزم به رعایت اصول حفاظتی وامنیتی و تبعیت از آن می نمایند . چه بسا که چشم پوشی ویا سهل انگاشتن این طرح ها می تواند تبعات بسیار سنگین امنیتی را بدنبال داشته باشد . لذا انتظار چشم پوشی ماموران حفاظتی در قبال عبور  اشخاصی شناسایی نشده وفاقد کارت تردد از حلقه های امنیتی و حفاظتی انتظار معقولی نیست.

کما اینکه با بررسی کارکرد تیم های حفاظتی وامنیتی شخصیت های سیاسی واجرایی کشورهای بزرگی نظیر آمریکا و روسیه و..و پروتکل های تعریف شده دراین خصوص، شاید بتوان قدری انجام وظیفه تیم های حفاظت شخیصتها در کشور را برای خود قابل هضم نمود.

نکته مهم دیگر اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می توانستند بجای پرداختن به این حاشیه ها بی حاصل برای مردم و"سکه یک پول شدن "!،مسایل مهمتری نظیر چرایی وقوع آسیب های اجتماعی ،راههای کاهش جرم ،استمداد از رییس قوه قضایی برای کمک به آزاد سازی زندانیان جرایم مالی ،جذب اعتبار برای تامین زیرساختهای قضایی استان ،انتقال مسایل ومشکلات مهم استان  را مطالبه و دردستور کار قرار می دادند ،زیرا این فرصتها، فرصتهایی نیستند که همیشه تکرار ویا مدام دراختیار آنان قرار گیرد.

البته نباید این موضوع را هم فراموش کنیم که جدا شدن نمایندگان استان از خلقیات وحرکات پوپولیستی که سالهاست گریبانگیر نمایندگان استان در ادوار مختلف شده وبه شرح وظایف آنان سنجاق گردیده ،به همین راحتی امکانپذیر نیست .روش غلطی  که سالهاست نمایندگان استان را از مسیر واقعی خدمت به مردم وپیگیری وظایف واقعی منحرف نموده  و اصرارِ بر ماندن براین سبک وسیاق پوسیده و بی حاصل، هیچ دستاوردی برای استان و مردم نجیب آن در پی نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
خسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
یعنی در نظامی مبتنی بر آیین ساده و مردمی اسلام و برگرفته است پیامبری ک همیشه در میان مردم بود،کار ب جایی رسیده ک رییس یک قوه چنان حلقه حفاظتی دارد ک حتی یک نماینده مجلس هم نمی‌تواند براحتی در جلسه او حاضر شود.
خدا ب دادمان برسد پس مردم عادی چگونه دادشان را ب گوش دادرسشان برسانند.
پاسخ ها
یک نفر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
پیامبر عظیم شأن از مال دنیا، یک خانه گلی و یک بوریا داشت، نه در محله میثم تمار آپارتمان سازی و نه سپرده های بسیار بانکی
همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
چه ریطی به رای جمع کردن دارد ،گفتند کسالت دارد ودرجمع دانشگاهیان حاضر نشد درست گفتند کسالت فقط نمیتونه سردرد یا سو هاضمه باشه .مشکلات روانی هم یک نوع بیماری ست.
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
مشخص است حرفهای احمدی نژاد رو سلامت فکری قاض القضات تاثیر گذاشته .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار