بر اثر انفجار مخزن باک ال.پی.جی
مسؤول بخش سوختگی مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین گفت: مرد جوان 28 ساله‌ای که به دلیل انفجار مخزن باک ال.پی.جی، دچار سوختگی 45 درصدی شده بود، پس از طی دوره درمانی موفق، از مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین مرخص شد.
کد خبر: ۵۴۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 02 January 2018

 فرزانه سلیمان‌پوریان در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: مرد جوان 28 ساله‌ای که به دلیل انفجار مخزن باک ال.پی.جی، دچار سوختگی 45 درصدی سر و صورت، هر دو دست و پا و راه‌های تنفسی شده بود، پس از طی دوره درمانی موفق، از مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین مرخص شد.

وی ادامه داد: در ابتدا باور خوب شدن در بیمار کم بود، اما اقدامات تیم درمانی و جراحی بیمار در سه نوبت در اتاق عمل سوختگی زیر نظر علی طارمیها متخصص جراحی و سوختگی، باورش تبدیل به یقین شد و با جراحی موفق، بیمار در وضعیت خوبی قرار گرفت.

مسؤول بخش سوختگی مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین عنوان کرد: همسر و خواهر همسر این بیمار هم در این حادثه، دچار سوختگی 10 و هشت درصدی شده بودند که پس از اقدامات درمانی، با بهبودی کامل مرخص شدند.

* فرار بیمار از صحنه، موجب سوختن دوباره بیمار شد

سلیمان‌پوریان بیان کرد: بیمار به دلیل فرار از حادثه، دوبار دچار سوختگی شده بود، یک بار به هنگام انفجار و بار دوم به دلیل نزدیک شدن به وسایل و لوازم خانه که همین کار موجب سوختگی بیشتر بیمار شده بود، اما با تلاش پزشکان متخصص، بیمار بهبودی خود را پیدا کرد.

* لزوم حفظ آرامش

این مسؤول تصریح کرد: مردم آگاه باشند که به هنگام مشاهده سوختگی فردی، ضمن حفظ آرامش، تلاش کنند با انداختن پتو، یا استفاده از کپسول آتش‌نشانی و یا ریختن شن و ماسه به روی فرد دچار حادثه، از فرار و سوختن بیشتر او جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار