به بهانه حضور شهرداران در نمایشگاه شهرایده آل درکیش؛
در حالیکه شهرهای استان ایلام از مشکلات عدیده مالی و اعتباری برای تامین حداقل های شهری برخوردار هستند ،اما با صرف هزینه های چند ده میلیون تومانی ،شهرداران و اعضای شورای شهر این شهرها به این نمایشگاه اعزام شده اند . مسافرتی که به جز ضایع نمودن اعتبارات شهر وحقوق شهروندان دستاوردی دیگری در پی ندارد.
کد خبر: ۵۴۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱ 02 January 2018

تابناک ایلام::هر ساله با فرا رسیدن فصل زمستان که هوای سرد بر بسیاری از نقاط مختلف کشور حکمفرما می شود ،مناطق گرمسیری کشور به مکانی ایده آل برای سیاحت مبدل می شود . چنانچه این سیاحت در مناطق توریستی و تجاری نظیر جزیره سیاحتی تجاری کیش صورت پذیرد " نورعلی نور " است . حال اگر توریست از جیبش  هم هزینه نکند و هزینه ایاب وذهاب و اقامت و خورد وخوراک و گاها خریدش هم مهیا باشد که "فبها المراد"می شود.

بله جزیره تفریحی وتجاری کیش در خلیج فارس در این فصل سرد سال از آب وهوایی متبوع برخودار است ،مطلوبیت آب وهوا در کنار ظرفیت تجاری آن باعث شده است که تا بسیاری از هموطنانمان که دستاشان به جیبشان می رسد ،با هر فرصتی سری به این جزیره زیبای ایرانی بزنند.

سازمانهای اداری کشور هم با مغتنم شمردن این  فرصت مغتنم مهم ،سعی می کنند همایش ها ، سمینارها ی پر هزینه واما کم خروجی خود را دراین جزیره زیبا ،خوش آب وهوا ودرعین حال گرانقیمت ایرانی برگزار کنند، تا در کنار انجام وظیفه ،ضمن برخورداری از یک حق ماموریت آب ونان دار،گاها از لذات این  سیاحت وتوام با آن ، مواهب تجاری اش  برای خود وخانوده هایشان بهره مند شوند.

این روزها جزیره کیش میزبان بر گترین نمایشکاه کشور در حوزه شهر وشهرسازی تحت عنوان " شهر ایده آل " است .به روال سالهای گذشته این نمایشگاه با حضور ۱۰۰ شرکت داخلی در حوزه مدیریت، خدمات شهری و شرکت‌های وابسته در کیش گشایش یافته است.

ایجاد بستر مناسب برای عرضه محصولات با کیفیت به شهرداری ها و دهیاری ها و همچنین ایجاد زمینه مناسب برای فروش محصولات فناوری های روز دنیا در حوزه مدیریت شهری و حمایت از تولیدات ملی با رویکرد اقتصاد مقاومتی از مهم ترین اهداف برگزاری هشتمین نمایشگاه شهر ایده آل اعلام شده است .

در حالیکه شهرهای استان ایلام از مشکلات عدیده مالی و اعتباری برای تامین حداقل های شهری برخوردار هستند ،اما با صرف هزینه های چند ده میلیون تومانی ،شهرداران و اعضای شورای شهر این شهرها به این نمایشگاه اعزام شده اند . مسافرتی که به جز ضایع نمودن اعتبارات شهر وحقوق شهروندان دستاوردی دیگری در پی ندارد.

اگرچه نفس کار آشنا نمودن شوراییان ،شهرداران ودهیاران با دستاوردهای علمی شهرسازی ومدیریت شهری  واستفاده از تجربیات دیگر شهرها و همچنین شیوه های نوین مدیریت شهری بد نیست،اما اینکه سالهاست حضور در این نمایشگاه بجز تحمیل هزینه های سرسام آور آن هم از جیب شهروندان تاکنون برای شهرهای استان دستاورد مطلوبی به همراه نداشته است، چه اصراری بر حضور چند باره در این نمایشگاه وجود دارد ،سوالیست که این عزیزان ودست اندرکارانش باید به آن پاسخ دهند.

نکته جالبتر اینکه الحاق واژه اقتصاد مقاومتی به رویکرد  این نمایشگاه آن هم در شهری که هزینه جاری خورد وخوراک وایاب وذهاب آن سر به فلک می زند، بجز بهانه ای برای قرار گرفتن در پشت واژه هایی که کسی یارای مقابله یا انتقاد به آن را ندارد، نمی توان تعبیر  دیگری برای آن قایل شد ،از دیگر موضوعات مضحک این نمایشگاه پر هزینه اما فاقد خروجی است.

انتظار می رفت متصدیان این نمایشگاه یا رویکرد اقتصاد مقاومتی را با وجود هزینه های سرسام آور اعزام شهرداران واجرای این نمایشگاه در گرانترین نقطه کشور حذف ویا اگر واقعا به مقوله  اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارند ،همانند سایر شهرداران دلسوز، نظیر شهردار ایلام ،عطای این نمایشگاه پرهزینه را به لقایش می بخشیدند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
لطفا لیستی از شهردای هایی که در این اوضاع واحوال که پرسنل زحمتکش شهرداری با مشکلات عدیده ای مواجهند به کیش سفر کرده اند منتشر نمایید با هزینه وتعداد نفرات اعلام نمایید گویا یکی از شهرداریهای حوزه جنوبی باتعداد چهار نفر اعزام به کیش رکوردا میباشد.شهردار ودو نفر شورا ویک نفر از پرسنل شهرداری درکیش تشریف دارند.!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار