رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: استفاده از وسایل آتش زا از قبیل بخاری، پک نیک و اجاق گاز در وسایل نقلیه ممنوع است.
کد خبر: ۵۴۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 08 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ محسن ناصری گفت: برابر بند ۲۰۵۴ جدول جرائم راهنمایی و رانندگی برای رانندگانی که از وسایل آتش زا در وسایل نقلیه خوداستفاده کنندمبلغ ۴۰۰ هزار ریال جریمه پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: بعضا مشاهده می شود برخی از رانندگان در فصل سرما و برودت هوا برای گرم نگه داشتن فضای داخلی خودرو از وسایل آتش زا و خطرناک مانند پک نیک و اجاق گاز استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان فقط مجازبه استفاده ازسیستم گرمایشی استاندارد خود وسیله نقلیه هستند، افزود: درصورت روئیت چنین مواردی در داخل خودرو، قطعا پلیس با متخلفان برابرقانون برخورد خواهد کرد.

وی گفت: افزون براین برخی ازافراد کاسب و دوره گرد که شب ها در داخل وسایل نقلیه خود در حاشیه معابر استراحت می کنند نیز از وسایل گرمایشی مانند اجاق گازاستفاده می کنند که بارها شاهد مرگ آنان به واسطه انتشار گاز منواکسیدکربن در فضای بسته شده وسیله نقلیه بوده ایم.

سرهنگ ناصری با اشاره به خطرناک بودن استفاده از وسایل گرمایشی سیار و حمل مواد سوختی خارج از باک، افزود: در زمان تصادف وترمزهای شدید وجود این گونه وسایل گرمایشی درخودرو می تواند مزید برعلت شده و با احتراق وسیله نقلیه شدت حادثه رابیشترکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار