بنا نیست رسانه های دغدغه مند استان با پرداختن هزینه های اجتماعی و شخصی و تحمل سختی ها پیگیری های قضایی و حقوقی ،برمبنای اصل شفاف سازی و مقابله با فساد ،تخلفات اداری نهان وپنهان برخی مدیران را رسانه ای کنند و مدیران ارشد ودستگاههای نظارتی هم فقط خواننده وتماشا کننده باشند!
کد خبر: ۵۴۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 08 January 2018

تابناک ایلام ::ماههاست تخلفات نهان وپنهان یکی از مدیران دستگاههای امدادی استان مرتبا توسط رسانه ها وشبکه های اجتماعی به بحث گذشته می شود ،اما علیرغم مستند ومستدل بودن تخلفات انتشار یافته ،چون سنگ بنای مدیریت ایشان بر مبنای رانت ومعامله بنا نهاده شده است ،همین موضوع باعث شده تا نفوذ ورسوخ برخی سیاسیون ونمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای نشستن بر سر میز معامله با وی براحتی صورت پذیرد.

به هرحال نمایندگان استان واستاندار ایلام به خوبی به این موضوع واقفند که رسانه از دومنظر می توانند نقش مهم وکلیدی در مدیریت کشور ایفا نمایند ؛اول با تحلیل وتفسیر درست ومنطقی وارایه راهکارهای علمی راه رابرای مدیریت درست واصولی هموار کنند ،دوم با پرده برداری از فساد و تخلفات دستگاههای اجرایی ومدیران، راه را بر هرگونه فساد ورانت خواری وسوء استفاده از جایگاه های دولتی بسته واز این طریق مقدمات شفاف سازی را فراهم آورند.

نیک می دانید که در همین یکی دوسال اخیر رسانه ها با مدد شبکه های در هم تنیده وگسترده اجتماعی توانستند با پرده برداری از فیش ها نجومی ،یک سونامی بزرگ بر علیه فساد اداری به راه اندازند تا جایی که این موضوع واکنش شخص دوم مملکت را برانگیخته وحتی بعنوان یک بحث مهم در فضای رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری باز کرد ،اینجاست که نقش وجایگاه رسانه بعنوان رکن چهارم دمکراسی بر همگان آشکار می شود.

بی‌تردید مبارزه با فساد کار آسانی نیست؛ پیشگیری از این بیماری و مقابله با آن نیازمند عزم جدی و همه‌جانبه مسوولان و مردمی است که در نهایت، هزینه فساد را می‌پردازند. اما از منظر ارتباطات، بخشی از این ماموریت را می‌توان به رسانه‌ها محول کرد.

رسانه‌ها به ویژه مطبوعات، سال‌هاست که به عنوان سلاحی برای مقابله با این پدیده نامطلوب و نامشروع به کار می‌روند اما این روزها فساد و پنهان‌کاری، باید نگران جناح دیگری هم باشند. تلفیق قدرت واقعیت با قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی سبب شده است مدیرانی که چیزی برای پنهان کردن دارند، سر آسوده بر بالین نگذارند.

 بنا نیست رسانه های دغدغه مند استان با پرداختن هزینه های اجتماعی و شخصی و تحمل سختی ها پیگیری های قضایی و حقوقی ،برمبنای اصل شفاف سازی و مقابله با فساد ،تخلفات اداری نهان وپنهان برخی مدیران را رسانه ای کنند و مدیران ارشد ودستگاههای نظارتی هم فقط خواننده وتماشا گر باشند!

واقعا جای تعجب دارد که علیرغم مستند بودن بسیاری از مطالب انتشار یافته رسانه ها استان که پرده از بسیاری از اجحاف ها وسوءاستفاده از اموال بیت المال انداخته اند ،نه تنها این مدیران احضار ،توبیخ ویا جابجا نشده اند ،بلکه کسانی که نقش نظارتی و ریاست بر آنها دارند از در معامله باآنها وارد شده وبا امتیاز گیری برای اعطای پستهای مدیریتی به بستگان ونزدیکان ،چشم بر تخلفاتی که تضییع حقوق عمومی رابدنبال داشته بسته اند!

همین روز گذشته بود که اسناد سوء استفاده این مدیر نور چشمی عزیز بر خروجی برخی رسانه ها و کانالهای تلگرامی نقش بست ،چی شد که این افشاگری کمترین تاثیری در تصمیم گیری ها نگذاشت ؟تازه اینکه خبرهای درز شده حکایت از این دارد که برخی سیاسیون استان از در معامله با ایشان وارد شده و با واگذاری معاونتهای این سازمان به دوستان ونزدیکان خود ،بر بقایش مهر تایید و برتداوم تخلفاتش چشم بسته وبه صورت غیر مستقیم شریک تخلفات ریز ودرشت او شده اند.

انتظار می رود استاندار ایلام ودستگاههای نظارتی هرچه سریعتر به این مقوله ورود کنند وبا اعتماد به رسانه ها راه را بر هرگونه فساد ،سوء استفاده و تضییع حقوق عمومی ببندند .در پایان این نکته را یادآور می شویم که قدری به هم به چرایی تجمعات اعتراضی روزهای گذشته درکشور بیاندیشیدشاید وجدانتان به درد آمد!

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
متاسفانه در چند دهه اخير بدليل عدم برخورد با مفسدان و متخلفان، فساد و اختلاس و رشوه و زد وبند زياد شده. اگر از اول با مدير يا ناظري كه تخلف كرده بشدت و سرعت برخورد ميشد الان شاهد چنين وضعيتي نبوديم
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
لطفا نام و پست شخص مورد بحث را همراه با مدارک و مستندات منتشر کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار