معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: طرح کشت و پرورش کرفس کوهی در 15 هکتار از مناطق کوهستانی استان ایلام برای نخستین بار و به صورت آزمایشی انجام گرفت.
کد خبر: ۵۴۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 09 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الله فتحی اظهار کرد: این طرح در ارتفاع یک هزار و 600 متری از سطح زمین که محلی مناسب برای رویش این گیاه است، اجرا می شود.

وی افزود: در نخستین گام بذر این گیاه در اراضی ملی واقع در ارتفاعات شهرستان های ایلام (سیوان)، دره شهر (کبیرکوه)، آبدانان (کبیرکوه، دینارکوه)، ایوان (بانکول)، سیروان (مانشت) و ملکشاهی (انجیر، کبیرکوه) کشت شد.

فتحی یادآور شد: در صورت دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در این طرح آزمایشی، کشت کرفس کوهی در دیگر مناطق کوهستانی و سردسیر استان که دارای رطوبت و خاک مناسب باشد، اجرایی می شود.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با بیان اینکه این گیاه یکسال پس از کشت بذر آن قابل برداشت است، پیش بینی کرد: از 15 هکتار کشت شده در مرحله نخست حدود 2 تن کرفس کوهی توسط بهره برداران برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه این گیاه دارای خواص دارویی و خوراکی است، گفت: کرفس کوهی به علت طعم و عطر خاص خود به عنوان ادویه در ترشی سازی و لبنیاتی چون ماست و دوغ قابلیت مصرف دارد.

وی همچنین در خصوص خواص دارویی کرفس کوهی هم اظهار کرد: این گیاه دارای خواص دارویی نظیر ضد سرفه، ضد درد و التهاب، کاهش دهنده قند و فشار خون و پیشگیری کننده از زخم و سرطان معده است.

فتحی در مورد هدف از اجرای این طرح نیز افزود: یکی از جمله اهداف این طرح احیای مناطق کوهستانی، جلوگیری از چرای بی رویه دام در این نقاط، اشتغالزایی برای بهره برداران و ایجاد تنوع گیاهی در عرصه های طبیعی استان است.

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار