مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از رشد 10 درصدی پرورش ماهی قزل آلا در مزارع سردآبی این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 10 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مهندس «رضا سلیمانی»  اظهار کرد: وجود منابع آبی با شرایط و کیفیت آب مناسب از جمله سراب کلم در شهرستان بدره و سراب سرابکلان در شهرستان سیروان و نیز سراب میمه در شهرستان دهلران و سایر چشمه‌ها و دریاچه پشت سدها به منظور پرورش ماهی در قفس و منابع آب کشاورزي در مجموع شرایط مناسبی به جهت پرورش ماهی قزل الا به عنوان گونه ماهی سردابی در استان فراهم کرده است .

سلیمانی افزود: این شرایط با آموزش حضوري توسط کارشناسان مدیریت شیلات به مجریان طرح‌ها و استفاده از تجهیزات افزایش تولید در مزارع پرورشی از جمله استفاده از هواده و فیلتراسیون و نیز به کارگیري سیستم مدیریت لایه‌اي و نیز استفاده از روش پرورش ماهی در قفس در سدهاي استان پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاري بیش از 2500 تن ماهی سردآبی ازمزارع پرورش ماهی در سطح استان به ارزش ریالی 300 میلیارد ریال برداشت صورت گیرد .

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اضافه کرد: این مقدار تولید نسبت به سال گذشته بیش از 10 درصد رشد خواهد داشت .

سلیمانی عنوان کرد: تکمیل زنجیره تولید، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به مجریان طرح‌ها، تسهیل در روند صدور آبزیان از طریق گمرگ مرزي مهران، عرضه مستقیم آبزیان از تولید به مصرف از جمله برنامه‌هاي مدیریت شیلات در راستاي حمایت از تولید کنندگان است.

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار