معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام گفت: 480 تن مرغ سبز ارگانیک طی 2 سال گذشته از سوی تنها تولید کننده این نوع مرغ در استان ایلام تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.
کد خبر: ۵۵۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 10 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی شیرخانی اظهار کرد: این واحد تولیدی از 2 سال پیش به تولید مرغ سبز بدون آنتی بیوتیک اشتغال دارد و در هر دوره پرورش 60 هزار مرغ زنده سبز پرورش داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در فرایند تولید مرغ سبز هیچگونه اقلام دارویی و هورمونی به مرغ ها داده نمی شود و به همین دلیل آمار تلفات مرغ ها به علت بیماری بالا می رود، تنها مرغ های سالم زنده می مانند و به همین دلیل تولید مرغ سبز با استقبال چندان زیادی نسبت به مرغ های معمولی از سوی مرغداران صورت نمی گیرد.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه در حال حاضر چند متقاضی تولید مرغ سبز در استان ایلام داریم، تاکید کرد: واحدهای تولیدی کنونی در صورت تمایل به تولید مرغ سبز برای دریافت تسهیلات بانکی در اولویت قرار می گیرند.

شیرخانی گفت: در حال رایزنی با وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا برای واحدهای علاقمند به تولید مرغ سبز مشوق هایی چون پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض تصویب شود که هنوز این رایزنی ها به نتیجه مشخص و قطعی نرسیده است.

وی میزان سرمایه در گردش برای هر واحد تولید مرغ سبز را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرد که این مقدار هزینه برای جوجه ریزی، تجهیزات، تامین دان و شرایط نگهداری جوجه ها کفایت می کند.

به گفته شیرخانی مرغ سبز با توجه به اطمینان از سلامت و بسته بندی متمایز آنها در بازارهای مصرف 15 هزار ریال گران تر از مرغ های معمولی به فروش می رسد.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار