در طول چندماه اخیر یکی از مباحث مطرح شده در بین نخبگان وفعالین سیاسی استان که کم کم از یک درخواست ودغدغه عادی به مطالبه ای جدی ومناقشه برانگیز تغییر شکل داد، موضوع تغییر مدیران دستگاههای اجرایی واستفاده از نیروهای برخوردار از دو مولفه کارآمدی وهمراهی وهمفکری با دولت حاکم بوده است.
کد خبر: ۵۵۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 10 January 2018

تابناک ایلام علی اصغر اسدی::در طول چندماه اخیر یکی از مباحث مطرح شده در بین نخبگان وفعالین سیاسی استان که کم کم از یک درخواست ودغدغه عادی به مطالبه ای جدی ومناقشه برانگیز تغییر شکل داد، موضوع تغییر مدیران دستگاههای اجرایی واستفاده از نیروهای برخوردار از دو مولفه ؛کارآمدی وهمراهی وهمفکری با دولت حاکم بوده است.

پس از آنکه حسن روحانی  توانست با حمایت اصلاح طلبان، سکان ریاست جمهوری دوازدهم را در دست بگیرد ،همزمان بااین رویداد سیاسی ،بخش اعظمی از سیاسیون ،جناح ها وفعالین ستادهای انتخاباتی وی دراستان ایلام ،انتقاد از مدیران برجای مانده از دولت های نهم ودهم را به یک مطالبه جدی تبدیل نموده و تغییرمدیران دستگاههای اجرایی با دو نگاه توامان ؛لزوم استفاده از نیروهای همفکر و همسازن سازی دستگاهها با بدنه دولت و همچنین استفاده از نیروهای اصلاح طلب هزینه داده در انتخابات را خواستار شده اند.

اگر چه می توان این مطالبه فعالین سیاسی استان در چرخه فعالیتهای سیاسی را بعنوان مطالبه ای به حق و برآمده از سبک وسیاق های دمکراتیک در چرخش قدرت به حساب آورد،اما نادیده انگاشتن این ظرفیتهای نیروی انسانی ارزشمند استان وحرکت به سمت تخریب ویا تضعیف آنان، در جاهای نیز می تواند خسران و زیانهای جبران ناپذیری را برای استان در حال توسعه ایلام به همراه داشته باشد.

به هرحال استاندار ایلام با تعامل وهمفکری با نمایندگان، بویژه نماینده عضو فراکسیون امید ورییس ستاد انتخاباتی روحانی در استان وبخشی از بدنه فعال سیاسی و مدنی ،در هفته جاری  توانست یک تغییر جدی ویک انتخاب درست و منطقی  در راس دستگاههای اجرایی استان را عملیاتی نموده وبا گماردن ظرفیت های انسانی کار آمد با گرایش سیاسی همراه دولت،بخشی از مطالبات این بخش را فراهم وتا حدودی بربخشی از دغدغه های آنان فایق آید.

امروز وبدنبال سلسله تغییرات مدیریتی برآمده از خواست ومطالبه فعالین سیاسی نزدیک به دولت ،مدیر یکی از مهمترین وپر مناقشه ترین  دستگاههای اجرایی استان نیز دستخوش تغییر شد. با پیگیری استاندار ،حمایت وهمراهی نمایندگان وتعامل بدنه سیاسی استان ،"دکتر کریم همتی" ابلاغ ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام را در یافت نمود تا با قرار گرفتن بر جای "دکتر علی دلپیشه" مدیر با سابقه و پرحاشیه این دستگاه عریض وطویل، پایان بخش بسیاری از بگو مگوها وحرف وحدیث های ناشی از طولانی شدن دوره مدیریت وی باشد.

هرچند این تغییررا نمی توان درراستای  نفی توانمندی های علمی رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی تعبیر نمود ،اما " علی دلپیشه "یکی از نیروهای با سواد و از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام است که استفاده از ظرفیت علمی وتوانمندی های آکادمیک وی در مسیر پرورش و آموزش نیروهای تخصصی  مورد نیاز استان ، ثمرات بسیار ارزشمندی برای این دستگاه علمی وتخصصی به همراه خواهد داشت . اما درعین حال باید پذیرفت که طولانی شدن زمان مدیریت برخی دستگاههای اجرایی، به خودی خود خالق انتقاداتی شده اند که این موضوع ضرورت تغییر آنان  و چرخش نخبگان را بیش از پیش برجسته کرده است.

اگر چه بر برخی روشها و مشی مدیریت استاندار فعلی ایلام انتقاداتی وارد است ،اما بررسی نتایج این تغییر، از هوشمندی وی در راستای همراه نمودن بخش فعال سیاسی و اجتماعی جامعه استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حکایت دارد. هم اینکه بخش فعال ستادهای انتخاباتی و سیاسی همراه دولت این تغییرات واستفاده از نیروهای همفکر را در راستای اهتمام استاندار به خواست، مطالبه و دغدغه آنان تعبیر می کنند، گواه تایید  این ادعاست.

بدون شک تداوم این مشی و توجه بیش از پیش سلیمانی دشتکی به خواست  فعالین سیاسی ومدنی استان  و استفاده از افراد کارآمد همراه دولت، به همگرایی بیش تر سیاسیون وکاهش افتراق و دودستگی در بین سیاسیون همفکر دولت منجر شده وادامه مسیر را برای تحقق اهداف کلان نظام و حرکت در مسیر توسعه وپیشرفت استان ودر نهایت کاهش دغدغه های مردم هموارتر خواهد کرد.

انتظار می رود ،باتوجه به اینکه سلیمانی دشتکی استاندار ایلام وجلال میرزایی نماینده اصلاح طلب استان از همگرایی و تعامل بالایی در مسیر ایجاد تغییرات به نفع استان برخودارند ،با افزایش شیب تغییرات ،به بلاتکلیفی مستولی شده درراس بسیاری ازدستگاههای اجرایی استان پایان داده و این دستگاهها را در مسیر خدمت بیشتر به مردم استان قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار