مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام ایلام گفت: پیش بینی اولیه برداشت نهایی ذرت دانه ای تر از مزارع استان ایلام 50 هزار تن بود که در صورت تحقق این میزان ذرت، مقدار 40 هزار تن ذرت خشک به استان های مازندران و گلستان ارسال می شود.
کد خبر: ۵۵۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 11 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مهدی پورسیابیدی اظهار کرد: پیش بینی اولیه برداشت نهایی ذرت دانه ای تر از مزارع استان ایلام 50 هزار تن بود که در صورت تحقق این میزان ذرت، مقدار 40 هزار تن ذرت خشک به استان های مازندران و گلستان ارسال می شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی ها در صورت برداشت 50 هزار تن ذرت دانه ای تر 30 هزار تن ذرت خشک به استان مازندران و 10 هزار تن آن به استان گلستان ارسال خواهد شد.

پورسیابیدی یادآور شد: پنج هزار تن ذرت خشک تاکنون به استان های مازندران و گلستان حمل شده و 16 هزار تن از این محصول در بازار بورس به فروش رفته است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در هفته های آتی عملیات برداشت ذرت دانه ای از مزارع استان به پایان می رسد احتمال تحقق مقدار 50 هزار تن برداشت ذرت ضعیف است.

وی پیش بینی کرد: در نهایت 40 هزار تن ذرت دانه ای تر از مزارع استان ایلام برداشت شود که از این مقدار ذرت تر 30 هزار تن ذرت خشک استحصال خواهد شد.

پورسیابیدی گفت: تاکنون 30 هزار تن ذرت دانه ای تر از کشاورزان خریداری شده که از این مقدار 22 هزار تن ذرت خشک استحصال شده است.

وی افزود: عملیات برداشت در شهرهای مهران، هلیلان و دره شهر تمام شده و روند برداشت این محصول در مزارع دهلران و دشت عباس همچنان ادامه دارد.

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار