مهندس قاسم شهابی از بهره‌برداری 98 پروژه برق‌رسانی با اعتبار بیش از 100 میلیارد ریال در ایام دهه مبارک فجر امسال در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 11 January 2018

به گزارش تابناک : مهندس قاسم شهابی از بهره‌برداری 98 پروژه برق‌رسانی با اعتبار بالغ بر 100 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر امسال در مبارک خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 28 هزار و 392خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: این پروژه‌ها شامل تأمین برق مسکن مهر، احداث و توسعه و اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده روستایی و شهری، رفع ضعف ولتاژ، تقویت شبکه و برق‌رسانی به روستاها و افتتاح چند پروژه ساختمانی است.

این مسؤول تصریح کرد: از 98 پروژه‌ای که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد 12 پروژه در بابل جنوب، ساری شمال 4 پروژه ،  بابلسر 16 پروژه ، نکا 8 پروژه، بابل شمال 6 پروژه، سوادکوه 13 پروژه، آمل 11 پروژه، جویبار 8 پروژه، سیمرغ 5 پروژه، میاندورود و گلوگاه هر کدام دو پروژه، ساری جنوب و قائمشهر هر کدام 3 پروژه ، سوادکوه شمالی و بهشهر 1 پروژه  به بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه بهره‌برداری 98 پروژه برق‌رسانی دهه فجر با اعتبار 100 میلیارد و سیصدو چهل و هشت میلیون ریال می باشد، افزود: کلنک زنی ساختمان ستاد این شرکت با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر انجام می شود.

وی پرداخت به‌موقع و غیرحضوری صورت‌حساب‌های برق مصرفی را مورد تأکید قرار داد و گفت: براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها، درآمد حاصل از فروش انرژی برق به‌عنوان یکی از حامل‌های مهم انرژی از منابع تأمین پرداخت یارانه‌ها محسوب می‌شود و شرکت‌های توزیع برق به نمایندگی وزارت نیرو در وهله اول موظف به وصول بهای برق و انتقال وجوه حاصل از آن به خزانه هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: علاوه بر این شرکت‌های توزیع از همین محل باید هزینه‌های اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌ها، پرداخت دیون پیمانکاران، حقوق و دستمزد پرسنل، بیمه و مالیات و ... را تأمین کند.

این مسوول خاطرنشان کرد: هدف این شرکت از پیگیری وصول مطالبات فراهم کردن نقدینگی دولت برای پرداخت یارانه‌ها و سپس تأمین هزینه‌های مرتبط با خدمت‌رسانی به مشترکان  برق است.

مهندس شهابی ماه‌های پایانی سال را از پر دغدغه‌ترین ماه‌ها در ضرورت وصول مطالبات دانست و تصریح کرد: در ماه‌های منتهی به پایان سال این شرکت با پرداخت‌های مضاعف حقوق و عیدی، فشار پیمانکاران و طلبکاران فروشنده لوازم و تجهیزات برقی به همان نسبت با فشار بیشتر مقامات بالادستی برای تأمین نقدینگی یارانه‌ها نیز مواجه است.

 

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار