وی افزود: در پنچ سال گذشته دولت و مقامات دولتی از رئیس جمهور گرفته تا وزرا، استانداران و مسئولین دیگر، حداقل 100 شکایت از نمایندگان مجلس در دادسرا مطرح کرده اند که این شکایات از تعداد زیادی از نمایندگان بوده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سابقه نداشته که دولتی تاکنون به این اندازه از نمایندگان شکایت کرده باشد، افزود: رئیس جمهور و مقامات دولتی تا کنون 15 شکایت از بنده بواسطه مواضع ام داشته این درحالی است که آقای روحانی خود نماینده بوده و می داند نماینده در راستای انجام وظایف نمایندگی اش مصونیت دارد.
 
کریمی قدوسی تصریح کرد: حجم شکایت ها آنقدر زیاد است که حتی صدای نمایندگان حامی دولت را درآورده است.
 
وی گفت: آیا این معنی استقبال از نقد دولت است که زبان منتقدان بویژه در مجلس را کوتاه کنند، قلمهایشان را بشکنند و مدام پشت تریبون به آنان ناسزا بگویند.
 
به گفته نماینده مشهد و کلات دولت سیاست تعامل با غربی ها و تقابل با مردم و نمایندگان را پیش گرفته و نتیجه این می شود که امروز در جامعه شاهد هستیم .
 
کریمی قدوسی تصریح کرد: بعنوان مثال وقتی جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست در تهران به جرم جاسوسی بازداشت، محاکمه و روانه زندان شد اینجانب بخشی از اعترافات این جاسوس را در رسانه ها مطرح کردم که دولت از اینجانب به دادسرا شکایت کرد.
 
به گزارش الف در راهروهای مجلس مرتب از شکایت دولت از نمایندگان اخباری شنیده می شود. بعنوان مثال محمدجواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیات نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان یکشنبه پنجم شهریور از شکایت دولت از چند نماینده مجلس خبر داد که این شکایات به دلیل مصاحبه های نمایندگان درنقد دولت بود.
 
در اوائل آذرماه هم شکایت اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور،استاندار سابق آذربایجان شرقی و نماینده اسبق تبریز از یکی از نمایندگان فعلی مجلس به دلیل اظهار نظر در برخی زمینه ها رسانه ای شد.
 
دولت بعضا از یک نماینده چندین شکایت مطرح می کند. بعنوان مثال از محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر سه شکایت مطرح کرده اند.
 
طبق آئین نامه داخلی مجلس شکایت از نمایندگان به مجلس ارسال می شود که ابتدا در هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان بررسی خواهد شد و اگر این هیئت موضوع شکایت را در راستای وظیفه نمایندگی بداند، آنرا به قوه قضائیه عودت می دهد و رد می کند اما اگر موضوع شکایت در راستای وظیفه نمایندگی نباشد نماینده باید در دادسرا حاضر و به سوالات قاضی پاسخ دهد.