امام‌جمعه موقت لامرد گفت: حق نیست نقدینگی این شهرستان که هزاران میلیارد است از شهرستان لامرد خارج شود و درجایی دیگر هزینه شود.
کد خبر: ۵۵۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 13 January 2018

تابناک فراس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدامین غفاری در خطبه‌های نماز جمعه شهر لامرد اظهار داشت: انسان بصیر کسی است که هم عمل و هم مفهوم عمل را به‌خوبی می‌شناسند.

وی افزود: در اعتراضاتی که از 9 تا 18 دی‌ماه ادامه داشت مردم وارد خیابان‌ها شدند و مطالبات خود را با نظام در میان گذاشتند اما به این نکته مهم غافل بودند که عده‌ای عروسک خیمه‌شب‌بازی دشمن هستند و از این مطالبات مردم سوءاستفاده می‌کنند و به حاشیه می‌برند.

خطیب موقت نمازجمعه لامرد گفت: بصیرت‌افزایی یعنی اینکه باید دقت کنیم که چگونه دشمن برای ضربه زدن به‌نظام تلاش می‌کند و آن مسوُول و مدیر بصیر نیز کسی است که سخن دیده‌بان نظام را گوش می‌دهد و تصمیمات خوب برای مردم اتخاذ می‌کند.

غفاری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب 3 نگاه دقیق به این حوادث اخیر داشتند و به‌طور یقین تقاص از آنان گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از شورای تأمین و متولیان امنیت در شهرستان لامرد نیز که به‌خوبی تلاش و برخی حرکات کور در این حوادث اخیر را نابود کردند تشکر می‌کنم.

خطیب موقت جمعه لامرد با تأکید بر اینکه مسوُولان باید نگاه دقیق به برنامه‌هایشان داشته باشند تصریح کرد: مسوُولان باید برای آحاد مردم از بزرگ تا کوچک تلاش کنند و از مسوُولان نظارت بر قیمت‌های بازار و همچنین امور اشتغال می‌خواهم که حساسیت بیشتری در حوزه کاری خود داشته باشند.

غفاری اضافه کرد: برخی از پروژه‌ها را می‌بینیم که سالیان گذشته هزینه‌های میلیاردی صرف آن شده اما امروز به‌واسطه یک نقشه‌برداری و نگرش جدید آن هزینه‌های کلان که صورت گرفته شده نادیده و مسیری جدید در نظر گرفته می‌شود.

امام‌جمعه موقت لامرد متذکر شد: باید جلوی اسراف گرفته شود و برای مردم تشریح شود که چرا از روز اول آن مسوُول و متولی دقت نکرده است و چه کسی باید پاسخگو هدر رفتن سرمایه‌های لامرد باشد؟ باید مسوُولان شفاف با مردم سخن بگویند تا جلوی شبهات گرفته شود.

غفاری بیان داشت: اگر نقدینگی مردم در بانک‌ها به امانت و سپرده می‌شود این نقدینگی مال مردم این شهر است و باید در جریان پروژه‌ها باشند و حق نیست نقدینگی این شهرستان که هزاران میلیارد است از شهرستان لامرد خارج شود و درجایی دیگر هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: باید بانک‌های عامل پاسخگو باشند و از همه می‌خواهم که در این زمینه مطالبه کنند زیرا یک بانک خصوصی مانند یک شرکت خصوصی است.

امام‌جمعه موقت لامرد در ادامه سخنان خود بابیان اینکه آب سرمایه اصلی است، ابراز داشت: امروز بیش از هزار چاه وجود دارد که از مخازن زیرزمینی آن برداشت می‌شود؛ چاه‌های مجاز باید بر اساس مدیریت و برنامه فعالیت کنند و چاه‌هایی که مجاز نیستند سریعاً باید تعیین تکلیف شوند و از مسوُولان می‌خواهم که این موضوع مهم را پیگیری کنند.

غفاری همچنین با اشاره به حادثه ناوگان نفتی جمهوری اسلامی در آب‌های چنین گفت: نزدیک به 30 نفر در این حادثه جان باختند که ضایعه بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران بود.

وی درگذشت فرزند حجت‌الاسلام هاشمی شهیدی امام‌جمعه لامرد و فرزند 8 ساله اسداللهی فرماندار لامرد را نیز تسلیت گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار