معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام از طرح بررسی و شناسایی باستان شناسی بخش میمه در شهرستان دهلران در سال جاری خبر داد .
کد خبر: ۵۵۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 13 January 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ رویا ارجمندی اظهار داشت: بعد از مشخص شدن سرپرست پروژه و صدور مجوز های لازم از سوی پژوهشکده طرح بررسی و شناسایی بخش میمه در شهرستان دهلران انجام خواهد شد.

او افزود : در این فصل ازبررسی و شناسایی باستان شناسی شهرستان دهلران محدوده بخش میمه مورد بررسی و شناسایی باستان شناسی قرار خواهد گرفت.

ارجمندی اظهار داشت : شناسایی، مطالعه و معرفی آثار باستانی ، تهیه و تدوین جدول گاهنگاری و تعیین نوع و شکل توزیع آثار باستانی حوزه مورد مطالعه از اهداف این طرح است.

معاون میراث فرهنگی تصریح کرد : شناسایی و بیان نقش اوضاع جغرافیایی و شرایط زیست – محیطی منطقه در شکل گیری نقاط باستانی این حوزه، تهیه و تدوین مدارک لازم برای ثبت آثار باستانی شاخص منطقه در فهرست آثار ملی کشور، تهیه نقشه باستان شناسی منطقه و تبیین ، تحلیل و توضیح اوضاع فرهنگی – اجتماعی این منطقه در دوره های گذشته از دیگر اهداف این طرح خواهد بود.

ارجمندی در ادامه گفت : در استان ایلام حدود 47 فصل بررسی و شناسایی انجام گرفته که بیش از 1500 اثر شناسایی و 745 اثر نیز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار