مدیرکل راه و شهرسازی ایلام:
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت : بیش از یک هزار و 35 هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی در سطح استان ایلام وجود دارد که از این میزان 755 هکتار آن را بافت فرسوده تشکیل می دهد.
کد خبر: ۵۵۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 13 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛سید کمال الدین میرجعفریان  اظهار کرد: بیش از یک هزار و 35 هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی در سطح استان ایلام وجود دارد که از این میزان 755 هکتار آن را بافت فرسوده تشکیل می دهد.


وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت های فرسوده یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای توسعه شهری است، افزود: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در این استان وجود ندارد و متناسب با درخواست متقاضیان تسهیلات پرداخت می شود.


مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: ایران کشوری زلزله خیز است و گزارش های موجود نشان می دهد که درصد بالایی از بناهای موجود در اغلب شهرهای کشور و استان در برابر زلزله های متوسط تا بزرگ آسیب پذیر هستند و در بافت های فرسوده شهری این وضعیت بسیار نامناسب تر است، می طلبد مردم برای احیای بافت فرسوده خود اقدام کنند.


میرجعفریان از ارائه تسهیلات بانکی و معافیت‌های ویژه به‌ منظور تشویق بازسازی بافت فرسوده استان به متقاضیان خبر داد و یادآور شد: برای هر واحد مسکونی 400 میلیون ریال تسهیلات با نرخ بهره 21 درصد که 9 درصد آن بصورت یارانه توسط دولت برگردانده خواهد شد، به متقاضیان پرداخت می شود.


وی حذف عوارض صدور پروانه، تراکم های تشویقی در ارتفاع با شرایط خاص و لحاظ ضوابط ویژه مختص به بافت گونه بافت ها را از دیگر تسهیلات ارائه شده به متقاضیان بازسازی بافت های فرسوده شهری اعلام کرد./م

ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار